Így a közelmúltban bevezették a Multi van és Transporter modelleket Kínában és Indonéziában is. Pedig a VW haszonjármű-üzletága nem panaszkodhat, hiszen május végéig 3,5 százalékkal 220,5 ezerre növelte eladásait a világpiacon. Ez különösen annak fényében jó hír, hogy a 30 európai ország személyautó-piaca az első öt hónap alatt 7,3 százalékkal szűkült, és bizony a VW modellekből is csak 718 ezer kelt el, ami 2,8 százalékkal marad el az elmúlt év azonos időszakától.
A márka kishaszonjárműveinek nyugat-európai eladásai 1,3 százalékkal 118 ezerre nőttek, a németországi azonban csaknem hat százalékkal bővült 51 ezerre. A kelet-európai forgalom május végéig 33 százalékkal 17 400-ra bővült. Ezek az eredmények azonban nem előzmény nélkül születtek, hiszen a Volkswagen haszonjármű-üzletágának eladási és pénzügyi mutatói 2011-ben rekordmagasságba emelkedtek. A 8,985 milliárd eurós árbevétel ötödével haladta meg az előző évit, míg az üzemi eredmény 232 millió euróról 449 millióra emelkedett.
A 17,5 százalékos tőkearányos eredmény pedig csaknem kétszerese a minimumként meghatározott kilencszázalékos értéknek. Klaus-Dieter Schürmann, a haszonjármű-üzletág igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja kiemelte: „Ez az eredmény egyszerre köszönhető az értékesített darabszám emelkedésének, illetve az olcsóbb beszerzés révén az anyagköltségek csökkenésének”. A márka tavaly ugyanis 436 ezer darabról 529 ezerre növelte a kishaszonjárművek eladásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.