BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bebizonyosodott, hogy működik a Facebook rábeszélőgép

A comScore elemzést készített a Facebookon keresztül végzett marketing tevékenységről, hogy a cégek lássák, milyen tényleges hatást ér el a közösségi hirdetési forma a felhasználók körében.

A digitális tartalmak mérésében az egyik piacvezetőnek számító comScore "A like ereje 2: Hogyan működik a közösségi marketing" címmel adta közzé friss kutatását a Facebook-marketingről. A közösségi portálok szerepe egyre nő a marketingben, hiszen a friss adatok szerint minden, az interneten töltött hét percből egyet a Facebooknak és társainak szentelnek a felhasználók, egyelőre azonban nehéz számszerűsíteni, milyen marketing eredményeket hozhatnak a közösségi kampányok.

A comScore szerint a cégeknek túl kellene lépniük a ROI-n és a márka oldaluk tekintetében a következő tengelyen mérniük a hatást:

  • elérés – a hírfolyam segítségével elért felhasználók száma

  • elköteleződés – a rajongók interakciói a brand oldalával vagy marketing anyagival

  • elmélyítés – a marketing üzenek vírus típusú terjedése baráttól barátig.
  • A cég mérései szerint a vezető márkák havonta 50-200 százalékkal növelik az elmélyítés indexüket, az arányt pedig fizetett kampányokkal és az elérés emelésével tovább lehet javítani. A vállatok a Facebook segítségével kombinálhatják a fizetett, például display hirdetéseket, a brand oldalt, valamint a felhasználók meghódításával elért marketing erőt. A comScore mérései alapján a hosszabb kampányok jelentősen emelhetik az utóbbi kategóriában elért sikert és bizonyíthatóan növelik a vásárlási kedvet. A cég a Starbucks példáját hozta fel, amely négyhetes kampányával érzékelhetően javította a Facebook-barátok vásárlási hajlandóságát. Ráadásul ez a hatás a barátok, illetve a barátok barátai körében is tartósnak bizonyult. 

     

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.