A civishir.hu azután hirdette meg pályázatát, hogy nem készült el határidőre a beruházás, Kósa Lajos polgármester pedig közölte, nem ír ki új tendert, másodlagos kérdés a kötbér, és ugyanaz a konzorcium folytathatja a munkát, amely elkezdte. Szerdáig aztán négy munkást fényképeztek le, akik közül három nézi, ahogy a negyedik dolgozik.
A helyi tömegközlekedés máshol sincs egyszerű helyzetben. Sokan figyelmeztetnek, a településen belüli közlekedés egyre nagyobb bajba juthat. A költségvetésből e célra 3 milliárd forinton kell osztozniuk a városoknak. Az összeg ugyanannyi, mint 2011-ben, a BKV ennek közel 11-szeresét kapja.
Sok helyen próbálkoznak fejlesztésekkel, elsősorban a járműparkot frissítik. Villamosvonalak felújítása vagy újak építése Szegeden, Debrecenben és Miskolcon aktuális, a Dunántúlon a domborzat miatt ez túl drága volna. A legnagyobb beruházás így általában a buszállomány cseréje – Győr, Szolnok, vagy Baja lehet látványos példa –, ennek az árait azonban jelentősen befolyásolhatja, hogy az év végén számos városban lejár a Volánnal megkötött szolgáltatási szerződés. Pécsett a legbonyolultabb a helyzet, ott a mostani városvezetés hűtlen kezeléssel vádolta elődeit a buszok eladása kapcsán.
Hogy a 2013-as büdzséből mennyi juthat a közlekedésre, egyelőre csak Budapestről lehet tervet tudni: harmadolnák a támogatást. Információink szerint több, a parlamentben bent ülő polgármester próbálja elérni, hogy az így felszabaduló tízmilliárdból a vidéki tömegközlekedésre is jusson. Ám egyelőre nem ismert, végül nem csökken-e arányosan az ő támogatásuk is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.