Az eredményes vállalatok a Waberer’s-hez hasonlóan a működés hagyományos racionalizálásának lehetőségeit szinte már kimerítették, átszervezték a cégstruktúrát, csökkentették az adminisztrációt, egyszerűsítették az árukezelési folyamatokat, és alacsony üzemanyag-fogyasztású vontatókat szereztek be. A versenyképesség megőrzéséhez ma már olyan innovatív megoldásra van szükség, amely egyet jelent a teljes működés optimalizálásával. A Waberer’s fejlesztési elképzelései is erre irányulnak. A program valamennyi elemének bevezetésétől azt várják, hogy éves szinten akár egymilliárd forinttal is csökkenhetnek a működési költségek.
A vállalat az elmúlt években a működés csaknem minden területére kiterjedő vállalatirányítási rendszereket vezetett be, amelyhez digitális menetirányítás, elektronikus számlázás és a gépjárművezetőkkel okostelefonokon keresztül fenntartott kapcsolat párosul. A jelenlegi fejlesztés gerincét saját fejlesztésű integrált vállalatirányítási rendszerének további korszerűsítése adja. A vállalat IT-infrastruktúrája már centralizált, a csoport különböző létesítményeiből csaknem kéttucatnyi, Európa különböző pontjain működő telephelyről, depóból és irodából érkező adatok egy szerverfarmon futnak össze, és különböző alkalmazások segítségével válnak hasznos információkká.
A fejlesztések eredményeként a fuvarozási-szállítmányozási vállalatirányítási rendszer automatizálni fogja a fuvartervezés és a gépkocsivezetők közötti információáramlást. Ezt optimalizáló rendszerrel kívánják megvalósítani, amely automatikusan osztja ki a feladatokat a gépkocsivezetőknek olyan szempontok figyelembevételével, hogy például az kapja az aktuális fuvarmegbízást, aki egy Európa bármely pontján lévő felrakó helyhez a legközelebb van, és a kötelezően előírt pihenőideje is lehetővé teszi a pontos teljesítést.
Az optimalizáció kulcsjelentőségű a Waberer’s vállalatirányítási rendszerének fejlesztése szempontjából. Ennek köszönhetően csökkenthető az üres kilométerek aránya, a fuvarok közötti veszteség, minimalizálni lehet még a hibás teljesítések arányát is, valamint növelhető a lerakó helyekre érkezés időbeni pontossága.
A cégcsoport két évvel ezelőtt vezette be telematikai rendszerét. Segítségével a kamionok fedélzeti számítógépére integrált rendszert és a digitális tachográfot együtt használva a menetirányítók távolról ellenőrizhetik, mi történik a gépjárművezetővel és a járművel. A rendszer összegyűjti a kamion helyzetével, a gépjárművezető viselkedésével és az üzemanyag-felhasználással kapcsolatos legfontosabb adatokat és GPRS-hálózaton keresztül továbbítja az információt a hálózatfelügyeleti központnak. A további fejlesztéssel olyan rendszert valósítanak meg, amely a telematikai rendszerből kinyert adatok felhasználásával képes az adatok automatizált feldolgozására, és csak a rendellenességekre hívja fel a figyelmet.
A fuvarozási-szállítmányozási vállalatirányítási rendszer legfontosabb funkciói a „route planning” (útvonal-tervezési) és a „route controlling” (útvonal-ellenőrzési) folyamat automatizálása, amelyek az elvállalt fuvarfeladatok optimalizált megtervezését jelentik. A rendszer nemcsak megtervezi az útvonalat a gépkocsivezető számára, hanem többek között azt is előírja, hogy miként kell az adott fuvarfeladatot ellátnia, hol kell megállnia, hol vételezzen üzemanyagot, vagy melyek a legbiztonságosabb parkolóhelyek egy adott országban, és jelzi a tervtől való eltéréseket is.
A szoftver a telematikai rendszerből szerzett adatok felhasználásával nyomon követi a kamion üzemanyag-fogyasztását, illetve -vételezést, az autópálya-költséget, a gépkocsivezető vezetési idejét, és külön jelzés érkezik, ha eltér az útvonaltervtől. A fejlesztés alatt álló informatikai rendszer nyomon követi a jármű műszaki állapotát – például a fékek, a sebességváltó vagy más alkatrészek kopását –, valamint elemzi a gépkocsivezetők vezetési stílusát is. Figyeli a gazdaságos üzemanyag-fogyasztással kapcsolatos vezetési technikát és a jármű megkímélésével kapcsolatos viselkedést. Ezen információk alapján jelentősen csökkenthetők a javítási költségek és az üzemanyag-fogyasztás, továbbá lehetővé válik a gépkocsivezetők minőségi értékelése.
Az idén az adminisztráció automatizálására elektronikus számlázási rendszert is bevezettek. Segítségével hitelesíti e-számláit, és biztosítja a hagyományos számlák másodbizonylatainak hiteles megőrzését is. Gépjárművezetőit okostelefonokkal szereli fel, így a szállítóleveleket a helyszínen tudják lefotózni, és elektronikusan eljuttatni Európa bármely pontjáról a budapesti számítóközpontba. A beérkező dokumentumokat is elektronikus iktatórendszer rögzíti. A folyamat következő szakaszában az elektronikus számlaigazolási rendszerhez kapcsolódóan már e-aláírást is alkalmazni fognak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.