BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezért bízhat a luxusiparban Európa - a vezető márkák

A luxus az európai gazdaság egyik növekedési motorja - írja a Financial Times Deutschland (FTD).

A nem megfelelő gazdasági környezet ellenére az ágazat teljesítménye a következő években 7-9 százalékkal fog növekedni, és ennek köszönhetően 2020-ig akár 900 milliárd euró összegű üzleti forgalmat érnek el a szektor cégei. Ez tűnik ki abból a tanulmányból, amelyet a Frontier Economics készített és az FTD ismertet. Eszerint a globális forgalmat az olyan európai vállalatok uralják, mint a Louis Vuitton, a Prada vagy a Burberry. A globális luxuspiac több mint 70 százalékát Európában készített termékekkel látják el. Mivel e jól bevált márkák státuszszimbólumot jelentenek a jómódú ázsiai, brazíliai és oroszországi vevők számára, a luxuságazatra a jövőben is az európai jelleg lesz a jellemző.

Eközben tovább nő a luxusipar viszonylagos jelentősége Európában. Az utóbbi tíz évben ez az ágazat mindig gyorsabban növekedett, mint az európai összgazdaság. Sőt, az elmúlt két évben az Európai Unióban a luxusipar egyenesen kétszámjegyű növekedést mutatott fel. A 440 milliárd euróra becsült forgalmával a luxuságazat 2010-ben az európai bruttó hazai terméknek már 3 százalékát adta és részesedése a várakozások szerint tovább növekszik. Az ágazat számára egyébként a turizmus helyzete is rendkívül fontos, mivel a friss adatok szerint a luxustermékek 50 százalékát turisták vásárolják. A tendencia vélhetően nem változik, mivel a hamisítványoktól tartó ázsiai és orosz vevők sok esetben igyekeznek közvetlenül Európában vásárolni. Az ágazat jelenleg 1 millió főt foglalkoztat, ez a szám 2020-ra a várakozások szerint 2,2 millió embernek ad majd munkát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.