BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezért bízhat a luxusiparban Európa - a vezető márkák

A luxus az európai gazdaság egyik növekedési motorja - írja a Financial Times Deutschland (FTD).

A nem megfelelő gazdasági környezet ellenére az ágazat teljesítménye a következő években 7-9 százalékkal fog növekedni, és ennek köszönhetően 2020-ig akár 900 milliárd euró összegű üzleti forgalmat érnek el a szektor cégei. Ez tűnik ki abból a tanulmányból, amelyet a Frontier Economics készített és az FTD ismertet. Eszerint a globális forgalmat az olyan európai vállalatok uralják, mint a Louis Vuitton, a Prada vagy a Burberry. A globális luxuspiac több mint 70 százalékát Európában készített termékekkel látják el. Mivel e jól bevált márkák státuszszimbólumot jelentenek a jómódú ázsiai, brazíliai és oroszországi vevők számára, a luxuságazatra a jövőben is az európai jelleg lesz a jellemző.

Eközben tovább nő a luxusipar viszonylagos jelentősége Európában. Az utóbbi tíz évben ez az ágazat mindig gyorsabban növekedett, mint az európai összgazdaság. Sőt, az elmúlt két évben az Európai Unióban a luxusipar egyenesen kétszámjegyű növekedést mutatott fel. A 440 milliárd euróra becsült forgalmával a luxuságazat 2010-ben az európai bruttó hazai terméknek már 3 százalékát adta és részesedése a várakozások szerint tovább növekszik. Az ágazat számára egyébként a turizmus helyzete is rendkívül fontos, mivel a friss adatok szerint a luxustermékek 50 százalékát turisták vásárolják. A tendencia vélhetően nem változik, mivel a hamisítványoktól tartó ázsiai és orosz vevők sok esetben igyekeznek közvetlenül Európában vásárolni. Az ágazat jelenleg 1 millió főt foglalkoztat, ez a szám 2020-ra a várakozások szerint 2,2 millió embernek ad majd munkát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.