BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Gyémánt az Aldiból?" - Porschét gyárt a Volkswagen

Három évvel a fúziós folyamat beindítása után a Volkswagen jogilag még mindig nem egyesült a Porschéval, ennek ellenére hamarosan két Porsche modellt is a VW osnabrücki üzemében gyártanak majd.

A Porsche fő gyárában, Zuffenhausenben évente 35-40 ezer autó készülhet el, de a 911-es modell iránti felfokozott kereslet miatt a német luxusmárka már alig győzni erővel. A jövőben ezért a Boxstert és a Caymant az anyavállalat, a Volkswagen osnabrücki üzemében is gyártják majd, igaz, a termelés csak arra a mennyiségre korlátozódik, amit Zuffenhausen nem tud előállítani.

Ezzel új korszak kezdődik a Volkswagen csoport életében, hiszen eddig csak a Porsche Cayenne és a Panamera (a két legnépszerűbb Porsche modell) karosszériáját gyártott a Volkswagen. A jövőben viszont a luxusmárka két fent említett modellje teljes egészében a VW üzemében készülhet el. A VW mérnökei tavaly ősz óta a zuffenhauseni Porsche telephelyen tanulják a Porsche legendásan leegyszerűsített gyártási folyamatát.

Az elemzők szerint a gyártás összevonása egyre nagyobb szerepet kap a Volkswagen életében, a piac feltételezi, hogy a Boxster és a Cayman után további modellek is készülhetnek majd a népautó üzemeiben. Kérdés, hogy ez mennyire tetszik majd a vevőknek. "Nem vásárolunk gyémántot az Aldiban és Zuffenhausen a Porsche ékszerészműhelye" – illusztrálta a problémát a Reutersnek Uve Hueck, a Porsche szakszervezeti vezetője.

A két gyártónak eközben jogi nehézségekkel is meg kell küzdenie. A Volkswagen 2009 decemberében vásárolta meg a Porsche 49,9 százalékát, a bejelentés után viszont amerikai befektetők perrel fenyegették meg a cégeket, mert állításuk szerint a Porsche félretájékoztatta a piacot az erőviszonyokat illetően. A hivatalos fúzió ezért lekerült a napirendről, a Volkswagen pedig mindent elkövet azért, hogy ne kelljen megfizetnie azt az 1,5 milliárd eurós adót, amelyre a német jogszabályok köteleznék, ha 2014 előtt megvásárolná a Porsche másik felét. A regionális adóhatóságok szerint egy joghézag miatt a Volkswagennek esélye van arra, hogy további költségek nélkül zárja le az ügyletet.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.