BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kezdünk kiszeretni a Facebookból?

A Reuters és az Ipsos közös kutatása szerint ötből négy Facebook felhasználó még soha nem vásárolt meg semmit a portálon olvasható reklámok vagy felhasználói kommentek hatására.

A friss felmérés szerint a felhasználók 34 százaléka kevesebb időt tölt jelenleg a portál látogatásával, mint hat hónapja, és csak 20 százalék szán rá több időt. A május végén-június elején a Reuters és az Ipsos által elkészített kutatásban a megkérdezett amerikaiak 21 százaléka állította, hogy nem regisztrált a közösségi oldalra, 44 százalék pedig állítja, hogy kevésbé pozitív a véleménye a cégről a tőzsdei bevezetés óta.

A felmérés szerint a portál felhasználóinak túlnyomó többségére nem hatottak az ott elhelyezett reklámok, az eMarketer egy korábbi kutatása pedig azt mutatta, hogy az email és a direkt mail marketing jobb eredményeket ér el, mint a Facebook. A helyzettel kapcsolatos aggodalmat jól tükrözi, hogy az Egyesült Államok harmadik legnagyobb hirdetője, a General Motors éppen a múlt hónapban jelentette be, hogy a jövőben nem jelenít meg fizetett hirdetéseket a portálon.

Ugyanakkor több cég, például a Nutellát forgalmazó Ferrero is állítja, hogy mintegy 15 százalékos értékesítés növekedést könyvelt el a Facebooknak köszönhetően. A Nielsen szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy az eredményeket mindig a termék viszonylatában lehet értékelni. "Ha Porsche autókat adsz el és 20 százalékot rá tudsz beszélni a vásárlásra, az hihetetlenül jó konverziós ráta. Ha ugyanezt az arányt nokedli eladással éred el, az már nem biztos, hogy túl jó" – összegez Steve Hasker.

A felmérésben ötből két felhasználó válaszolta, hogy naponta használja a Facebookot, a válaszadók fele pedig most is ugyanannyit szán az oldalra, mint egy fél éve. A legnagyobb Facebook rajongók a 18 és 34 év közöttiek, 60 százalékos aránnyal, de az 55 év fölöttiek körében is 29 százalékot tettek ki a naponta a portálra látogatók. Az a 34 százalék, amelyik kevesebbet használja a Facebookot, elsősorban azzal magyarázta a változást, mert az oldalt unalmasnak találja.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.