A friss felmérés szerint a felhasználók 34 százaléka kevesebb időt tölt jelenleg a portál látogatásával, mint hat hónapja, és csak 20 százalék szán rá több időt. A május végén-június elején a Reuters és az Ipsos által elkészített kutatásban a megkérdezett amerikaiak 21 százaléka állította, hogy nem regisztrált a közösségi oldalra, 44 százalék pedig állítja, hogy kevésbé pozitív a véleménye a cégről a tőzsdei bevezetés óta.
A felmérés szerint a portál felhasználóinak túlnyomó többségére nem hatottak az ott elhelyezett reklámok, az eMarketer egy korábbi kutatása pedig azt mutatta, hogy az email és a direkt mail marketing jobb eredményeket ér el, mint a Facebook. A helyzettel kapcsolatos aggodalmat jól tükrözi, hogy az Egyesült Államok harmadik legnagyobb hirdetője, a General Motors éppen a múlt hónapban jelentette be, hogy a jövőben nem jelenít meg fizetett hirdetéseket a portálon.
Ugyanakkor több cég, például a Nutellát forgalmazó Ferrero is állítja, hogy mintegy 15 százalékos értékesítés növekedést könyvelt el a Facebooknak köszönhetően. A Nielsen szakértője arra hívja fel a figyelmet, hogy az eredményeket mindig a termék viszonylatában lehet értékelni. "Ha Porsche autókat adsz el és 20 százalékot rá tudsz beszélni a vásárlásra, az hihetetlenül jó konverziós ráta. Ha ugyanezt az arányt nokedli eladással éred el, az már nem biztos, hogy túl jó" – összegez Steve Hasker.
A felmérésben ötből két felhasználó válaszolta, hogy naponta használja a Facebookot, a válaszadók fele pedig most is ugyanannyit szán az oldalra, mint egy fél éve. A legnagyobb Facebook rajongók a 18 és 34 év közöttiek, 60 százalékos aránnyal, de az 55 év fölöttiek körében is 29 százalékot tettek ki a naponta a portálra látogatók. Az a 34 százalék, amelyik kevesebbet használja a Facebookot, elsősorban azzal magyarázta a változást, mert az oldalt unalmasnak találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.