Az FTD információi szerint Kína két legnagyobb acélipari konszernje, a Hebei és a Baosteel jelezte, hogy érdeklődik a brazíliai gyár iránt. Az adásvételi folyamat azonban még egészen a kezdeténél van, eddig még a könyveket sem vizsgálták át – hangoztatták jól informált körökben. A ThyssenKrupp jelenleg különféle lehetőségeket vizsgál, eddig nem kommentálta az értesülést. Az esseni acélipari konszern számára mindenesetre a gyors eladás megkönnyebbülést jelentene, a Brazíliában és az amerikai Alabama szövetségi államban működő új üzemek ugyanis negyedévente három százmilliós nagyságrendű károkat okoznak és műszaki problémák miatt óriási kapacitásokat kötnek le.
A Reuters szerint ugyanakkor a brazil kormány a hazai befektetőknél érdeklődik, mert szeretné megakadályozni, hogy a ThyssenKrupp telephelyét külföldi cég vegye át. A gyár 26,9 százalékos tulajdonrésze jelenleg is a Vale brazil nyersanyagkonszerné, amely azonban rövid idővel ezelőtt kizárta annak lehetőségét, hogy többségi tulajdoni részesedést vásároljon.
A Hebei Iron and Steelt a kínai kormány 2008-ban alapította két kisebb vállalat összevonásával. 44 millió tonnás termelésével a konszern a világ második legnagyobb acélgyártója, utána a Baosteel következik 43 millió tonnával. A két vállalat éves kitermelése nagyjából megfelel a teljes német acélipar egy éves teljesítményével.
De nem csak a ThyssenKrupp szenved a jelenlegi piaci helyzettől. A világelső ArcelorMittal is csökkenti a kapacitásait. "Túl sok a kapacitás a cégnél és a világpiacon is, ez nem a felvásárlások ideje"- fogalmazott a helyzetet összegezve a Reutersnek Lakshmi Mittal, a vállalat vezérigazgatója. A konszern 91,9 millió tonnás kitermelésének felét Európa szívta fel eddig, de a válság megtette hatását; a gyengülő kereslet miatt az indiai konszern az európai kapacitások csökkentésére készül.
Miközben a világ acélipara Kína nyersanyagéhségére fogadott, Kína nem csak a világ legnagyobb fogyasztójává, de a legnagyobb kitermelőjévé is vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.