Az előterjesztés szerint, amelyet 18 igennel és 12 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadtak el - ez nem érinti sem a BKV jelenlegi kötelezettségállományának, sem vagyonának a mértékét, mert a jogutódok válnak tulajdonossá. A létrejövő vállalat vagy vállalatok szintén fővárosi tulajdonban lennének, a vagyonkezelő pedig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lehet.
Az előterjesztő két főpolgármester-helyettes, György István és Bagdy Gábor azt írta, a szétválasztás lehetővé teszi a transzparencia növelését a gazdálkodás, a szervezeti működés tekintetében is, így eredményesebb lehet a tulajdonosi joggyakorlás is. További indok a szétválasztás mellett, hogy a buszos társaságnak fizetendő díj összehasonlíthatóvá válik más, külső vállalkozók áraival, az ezek alapján meghozott tulajdonosi döntésekkel pedig hatékonyabb és költségtakarékosabb lehet a társaság.
Szintén a szétválasztás mellett szól az előterjesztők szerint az, hogy így nem lenne lehetőség az autóbuszos ágazatot a nem versenyző más ágazatok rovására finanszírozni, és megszűnne a keresztfinanszírozás. Emellett az önálló buszágazat a kisebb üzemméret miatt hatékonyabban, rugalmasabban tudna működni, beruházási és működési finanszírozása sokkal kedvezőbb feltételekkel lenne megoldható, hitelképessége pedig sokkal jobb lenne, mint a BKV-é, így lehetőség nyílna járművek lízingelésére is.
Az előterjesztés szerint az is a döntés mellett szól, hogy a buszágazat és a kötött pályás ágazat beszerzéseinek eltérő jellege nem indokolja egyben tartásukat, és a két új cégnél érdemi költségcsökkenést lehetne elérni. Az előterjesztők hangsúlyozták, meg kell határozni, hogy milyen elvek mentén osszák meg a BKV vagyonát és kötelezettségeit a két cég között.
Döntés született az előterjesztés más pontjai alapján arról is, hogy a főváros vállalja a BKV hiteleihez a kézfizető kezességet, a BKV-nak soron kívül juttatott 5 milliárd forintos tulajdonosi kölcsön lejárati határidejét pedig július 31-éről október 31-ére módosították.
A közgyűlésben hosszú vita alakult ki az MSZP-frakció több tagja, valamint Tarlós István főpolgármester és György István főpolgármester-helyettes között arról, hogy a BKV hogyan és miért jutott jelenlegi anyagi helyzetébe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.