A 2012-es év bővelkedik kiemelkedő nemzetközi és hazai sporteseményekben, ami újabb lökést adhat az amúgy is egyre biztosabb piacot jelentő magyar sportturizmusnak. A hazai utazási irodák közül néhány, például a Pegazus és a Questor is szervez utakat a most zajló lengyel-ukrán foci EB-re és a július végén kezdődő londoni olimpiára is, így annak ellenére, hogy a magyar válogatott természetesen idén sem jutott ki az előbbi tornára, azért utaznak magyar szurkolók Lengyelországba és Ukrajnába.
„A sportturizmus azért fejlődőképes a válság alatt is az idegenforgalomban, mert többnyire mindig is egy olyan fizetőképes réteg veszi igénybe, aki továbbra is megengedheti magának, hogy ott legyen a kedvenc sporteseményén, például az éppen zajló Bajnokok Ligája csapatainak, vagy a topbajnokságok mérkőzésein” – mondta a Világgazdaságnak Pallagi Péter. A QUAESTOR utazási iroda sport és esemény részlegének vezetője szerint a sport iránti szenvedély miatt sok szurkoló inkább lemond a tengerparti nyaralásáról, de a szurkolással teli hosszú hétvégéhez ragaszkodik. Úgy becsüli: a foci EB-re legfeljebb 2-3 ezer magyar utazhat ki.
„Inkább a lengyelországi meccsek kelendőek, például a varsói elődöntőre már elkapkodták a 150 ezer forintba kerülő jegyeket. Az ukrán oldal nem ennyire népszerű, megközelíteni is nehezebb, Harkivba például csak Bécsből lehet repülővel eljutni. Pedig a legolcsóbb jegy 20 ezer forintba kerül” – magyarázta Pallagi Péter.
A sportrendezvények mellé egyéb kiegészítő programokat is ajánlanak az utazási, mint például városlátogatások, koncertek, vásárlási lehetőségek, így már akár családi program is lehet egy sporteseménnyel összekötött út. Például a Bono utazási irodánál a tegnapi dán-portugál meccsre 100 ezer forintért lehetett kimenni Lvivbe, de a 2 éjszakás programba egy munkácsi városnézést is beiktattak. A szakember figyelmeztetett: nem rutinos utazót könnyen megtéveszthetik az elsősorban az interneten tevékenykedő szolgáltatók, akik általában nem rendelkeznek hagyományos utazási irodával. A tapasztalat azt mutatja, hogy bár az utasok ebben a szegmensben is árérzékenyek, a megbízható szervezésért és a kényelmi szolgáltatásokért hajlandóak a bizonytalan eredetű és „gyanúsan olcsó” jegyeknél többet fizetni.
Az olimpiai utak szervezését minden országban egyetlen iroda láthatja csak el hivatalosan, amelyet a Nemzetközi Olimpiai Bizottság rendelkezésére és jóváhagyásával az egyes országok olimpiai bizottságai jelölnek ki. Hazánkban a Pegazus Tours a Magyar Olimpiai Bizottság hivatalos utazási irodája, 1996 óta. Londonba garantáltan több magyar fog kilátogatni az olcsó utazási formák (például fapados és charterjáratok) elterjedése miatt is. A londoni olimpia utolsó hat napjára a rendelkezésre álló jegyek, illetve szálláshelyek közel 100 százalékát már értékesítette a Pegazus, de a középső szakasz iránt is élénk az érdeklődés, az olimpia elejére vonatkozóan azonban még több lehetőség közül lehet választani.
Kamuti Balázs ügyvezető igazgató elmondta, hogy vízilabdára mintegy 2300, kajak-kenura pedig nagyjából 2000 belépőt kaptak. Az iroda egyébként 30 ezer jegyet igényelt a szervezőktől, s csaknem 20 ezerre kapott visszaigazolást, ezt kezdhette meg értékesíteni tavaly március 16-tól. Az összes belépő 25 százalékát május végéig el is adta, onnantól kezdve csak utazási csomaggal együtt kínál belépőt. Hatnapos és háromnapos utakra, valamint a kizárólag a kajak-kenut megcélzó kétnapos programokra lehetett, illetve lehet még jelentkezni.
A témában rendezett korábbi kerekasztal-beszélgetésen hangzott el: jelentős infrastruktúrafejlesztés és több világesemény rendezési jogának elnyerése szükséges ahhoz, hogy fellendüljön a sportturizmus Magyarországon. A KSH szerint a hazánkba látogató külföldiek 3-4 százaléka érkezik kifejezetten valamilyen kulturális vagy sportrendezvény felkeresése céljából. A szállodaszövetségtől származó információk szerint a Forma-1 100-120, az úszó Eb 30-35, a triatlon-vb 20 százalékkal növelte meg a szállodák forgalmát Budapesten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.