BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szolnok lesz az új főváros? - Autópályaépítési kormánytervek

Két autópálya Szolnokra, Budapest körül teljesen körbeérő M0-s körgyűrű, ám kisebb fővárosközpontúság – ezt hozná el a kormány új, középtávú közlekedési koncepciója.

A közlekedési tárgyú törvényekről szóló csomagot a parlament keddi ülésén kezdték el tárgyalni. A javaslat az aktuális intézkedések mellett felsorolja azokat az autópálya- és autóútszakaszokat, amelyeket a következő 15 évben építeni lehetne. A javaslat nem azért fontos, mert a következő egy-két évben komolyabb fejlesztéseket várhatnánk, hanem azért, mert egészen 2027-ig csak ezeket a beruházásokat lehetne megvalósítani.

A leglátványosabb a tervekben az, milyen fontos szerepet kapna Szolnok. A vasúti közlekedésben fontos szerepet betöltő, ám autóval nehezen megközelíthető város rögtön két autópályát is kapna. Az egyik ág Budapestről vezetne oda, a másik pedig még érdekesebb pályát járna be. Az osztrák határtól Körmend mellett indulna el, Zalaegerszeg és Szombathely közt félúton haladna el, majd Veszprém–Dunaújváros–Kecskemét–Szolnok vonalon vezetne tovább egy debreceni és egy Románia felé tartó leágazásig.

Befejeznék az M0-s autóutat, és kiépülhetne egy nagyobb dunántúli autóút, Győr–Szombathely–Zalaegerszeg–Nagykanizsa–Kaposvár–Mohács útvonalon. A vesztes ismét Békéscsaba lenne: két megye, Békés és Nógrád marad, amelyeknek nem lesz autópályája még 15 évig. Változhatnak a külföldi rendszámú autók használatának szabályai: hat hónapon belül összesen 30 napig lehet ezekkel közlekedni az országban – mondta Fónagy János államtitkár a tervezet vitájában. Az ellenzék szerint pénzbehajtás jön; bővítik a bírságolás lehetőségét és 1 millió forinttal sújthatók lesznek a műszakivizsga-állomások.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.