Az aQuantive 2007-es felvásárlását szinte már el is felejtették a befektetők, a Microsoft viszont most emlékeztetett rá mindenkit azzal, hogy bejelentette: 6,2 milliárd dollárt kell leírnia az ügynökség miatt. A Reuters szerint Redmond ezzel beismerte, hogy a cég, amelynek megszerzéséhez valaha nagy reményeket fűztek, gyakorlatilag haszontalanná vált, mi több, egy teljes negyedév profitját nullázta le.
A Microsoft 2007-ben az addigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre, amikor megszerezte a keresési reklámokra specializálódott aQuantive-ot azért, hogy felvegye a versenyt a Google-lal. A bevásárlást csak a Skype megszerzése múlta felül; a Microsoft tavaly 8,5 milliárd dollárt adott az IM szoftver kifejlesztőjéért. A mostani hír ugyan meglepte, de nem sokkolta a piacot, a Microsoft árfolyama mindössze 28 centtel esett vissza a bejelentést követően. Az már inkább aggaszthatja a befektetőket, hogy a vállalat egyúttal közölte: az online szolgáltatási szektor a korábbi várakozásoknál gyengébben teljesít. Más kérdés, hogy nem tudni, ez pontosan mit jelenthet, mivel a Microsoft nem tesz közzé előrejelzéseket a pénzügyi teljesítményéről.
Az viszont biztos, hogy az elmúlt három évben az online üzletág 5 milliárd dollárba került a Microsoftnak és a Bing keresőbe fektetett óriási energia negyedévente mintegy 500 millió dolláros veszteséget okoz. A Bing 2009-es bevezetése előtt a Microsoft az amerikai keresési piac mindössze 8 százalékát tudhatta magáénak és bár a Bing azóta 15 százalékra javította ezt az arányt, ez főként a Yahoo rovására valósult meg, a cég 20-ról 13 százalékra esett vissza. Eközben a legnagyobb rivális Google a 2009-es 65-ről 67 százalékra emelte részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.