BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csodára vagy közbeszerzésre várnak a magyar buszgyártók

Tavaly még fejlesztettek, idén már a termeléssel is felhagytak a buszgyártók, hasztalan várva a Volán-tender kiírását. A hazai állomány pedig lassan veterán rendszámot kaphat.

A BKV a múlt héten bejelentette: mozgáskorlátozottak számára is biztonságosan használható, alacsonypadlós, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett  Ikarus 187V csuklós szállítja az utasokat munkanapokon a 7-es, hétvégéken pedig a 109-es vonalon.

Csakhogy összesen ez az egy darab új Ikarus készült el a Műszertechnika és az Auto Rad Controlle Kft. (ARC) tulajdonában lévő Magyar Autóbuszgyártónál. De ez is két éve.

Az Ikarus márkanevet megszerzett Magyar Autóbuszgyártó Kft. ugyanis másfél éve áll. Amint Liptai Árpád, az ARC ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, miután hasztalan vártak a közbeszerzési pályázatokra, a munkásokat átcsoportosítottak a csoport más vállalataihoz, a buszgyártás természetesen áll, az egyetlen  Ikarus 187V-t pedig bérbe adták a fővárosi közlekedési vállalatnak.

„Amennyiben határozat születik a magyar buszállomány cseréjéről, szívesen részt veszünk a munkában. Elsősorban futóművekkel és alvázzal, illetve azzal, hogy meg tudunk szervezni egy járműipari együttműködést” – mondta a Világgazdaságnak két hónapja Pintér István, egy esetleges busztenderre utalva.

"Ilyen járműipari együttműködésben a Kravtex-Kühne csoport is részt venne. Bár már ott tartanánk, hogy a közbeszerzés kiírását látva megkezdődne a szervezés" – mondta lapunknak Krankovics István, a Kravtex buszgyár tulajdonos-cégvezetője.

További részletek a csütörtöki Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.