BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erős június a rádiózásban - a Class FM a legnépszerűbb

Júniusban közel 6 millióan hallgattak naponta legalább 15 percig rádiót, így az előző hónap erősnek mondható a rádiós piacon a GfK-Ipsos felmérése alapján.

Júniusban a rádiók által elért közönség aránya 69,8 százalékot tett ki, azaz egy átlagos napon a 15 év feletti hazai lakosság körében 5.943.800 fő hallgatta minimum 15 percig valamely rádió adását a GfK-Ipsos felmérése szerint. Ebben a hónapban egy adott napon a rádiózással eltöltött idő átlagosan 4 óra 8 perc volt.

Az országos hallgatottságmérések eredményei szerint a májusi eredményekhez viszonyítva júniusban a hétköznapi rádiózás volt jelentősebb, és ez a tendencia érvényesült a legtöbb korcsoportot tekintve. A 15-49 évesek körében ebben az első nyári hónapban kiemelkedő hétköznapi rádióhallgatottság volt tapasztalható, hiszen 77 százalékuk bekapcsolódott egy átlagos hétköznapi napon valamely rádiócsatorna adásába. A nyári időszaknak megfelelően a hétvégi rádiózás kismértékben visszaesett. Ha az egy napon belül történő hallgatottsági görbét tekintjük, akkor a hétköznapi rádióhallgatottsági idő növekedése elsősorban a délutáni 4 és 5 órai idősávban volt a legmarkánsabb.

Az adatokból kiderül, hogy a 15 éveseknél idősebb rádióhallgatók körében a Class FM volt a legnépszerűbb, az adó 1.449.099 főt vonzott, míg a fő riválisnak tekinthető Neo FM-re valamivel kevesebben, 1.407.381 hallgató kapcsolt. Az MR1-Kossuth Rádió adását 1.437.535 ember követte minimum 15 percig. Az átlagos napi elérés a 15-49 éves korosztályban már máshogy alakult: a Class FM 1.169.358 hallgatójával szemben a Neo FM csupán 885.321 főt vonzott, a harmadik pedig az MR2-Petőfi Rádió lett 377.074 hallgatóval. Egy még szűkebb szegmensben, a 15-29 éves korosztályban is hasonló a rádiók hallgatottsági toplistája.

Világgazdaság Online-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.