A CBRE ingatlan-tanácsadó kiskereskedelmi toplistája 2012 első negyedévében keveset változott: Hongkong (31 ezer dollár/négyzetméter/év) maradt a világ legdrágább ingatlanpiaca, őt követi New York (20 ezer dollár/négyzetméter/év). Mindkét városban jelentős (19 százalék, illetve 15 százalék) bérleti díjemelkedés volt tapasztalható az elmúlt negyedévben.
Az top5-ben a továbbiakban sem volt változás: a dobogó harmadik fokán Sydney (8994 dollár/négyzetméter/év) áll, negyedik Tokió (8284 dollár/négyzetméter/év), míg az ötödik London (7732 dollár/négyzetméter/év).
Összességében a bérleti díjak csekély mértékben (0,8 százalék) emelkedtek az előző negyedévhez képest, mert az eurózóna válsága miatt érzett aggodalmak és a gyenge globális növekedés továbbra is erősen befolyásolják a fogyasztók és kereskedők bizalmát. A félelmek ellenére a bérlői kereslet néhány nagyváros első osztályú üzlethelyiségei iránt erős maradt, és sok piacon szűkös az elérhető ingatlanok kínálata.
Az amerikai kontinens drágult a legtöbbet: a bérleti díj-emelkedés 3,4 százalék volt negyedéves alapon, főleg az olyan városokban tapasztalt jelentős kereslet-növekedés miatt, mint Washington DC, Miami és Seattle. Némi emelkedés (+0,5 százalék) volt megfigyelhető az ázsiai-csendes-óceáni térségben, amit főleg a nemzetközi divat- és luxusmárkák terjeszkedése okozott. Az európai, afrikai és közel-keleti régióban folytatódott az amerikai márkák térnyerése, ám néhány városban, pl. Athénban és Belgrádban estek a díjak, az átlag -0,2 százalékos csökkenéssel.
A közép- és kelet-európai trendekről szólva Graham MacMillan, a CBRE regionális és magyarországi értékbecslési vezetője így nyilatkozott: ”Az elmúlt egy év nehéz időszak volt a kiskereskedők számára és a bevásárló utcák számos üzlete látta ennek kárát. Kevesebb új márka terjeszkedése tapasztalható, azok is főként a fővárosi és vidéki legnépszerűbb bevásárlóközpontokra koncentrálnak. A legnépszerűbb plázák és üzlethelyiségek bérleti díjai nem változtak, de a másodlagos helyszíneket továbbra is megviseli a jelenlegi helyzet.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.