Nagykáta megújult állomásán a MÁV ismertette a felújítási program eddigi eredményeit. Újszerű elemként – a jól működő gyömrői modellt alapul véve – a korszerű épületek üzemeltetésével több helyen is az önkormányzatokat bízza meg.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a 120a vasútvonal (Rákoshegy–Újszász–Szolnok) utasforgalma folyamatosan növekszik. Az állomásépületek felújításával, újjáépítésével, környezetük rendezésével, új esőbeállók építésével utasai részére korszerű, komfortos feltételek kíván biztosítani a vasúttársaság.
A nagyszabású felújítási program keretében tíz állomáson és megállóhelyen (Maglód, Mende, Sülysáp, Szőlősnyaraló, Tápiószecső, Nagykáta, Farmos, Tápiószele, Tápiógyörgye és Újszász) a meglévő épületeket újítja fel a MÁV. Ezek közül Sülysápon, Szőlősnyaralón, Tápiószecsőn, Nagykátán és Tápiószelén elkészültek már a kivitelezési munkák, megtörténtek a műszaki átadás-átvételek, ahogy az összes esőbeálló építéssel érintett megállóhelyen is (Rákoskert, Pusztaszentistván, Tápiószentmárton és Zagyvarékas). A már fejújított utasfelvételi épületekben folyamatban van a bútorok beszerelése, és a használatba vételi engedélyek kiadása után az utasok birtokba vehetik a korszerű létesítményeket.
Két megállóhelyen (Maglódi nyaraló, Szentmártonkáta) a meglévő épületeket teljesen elbontja és új utasfelvételi épületek épít, míg három helyszínen (Rákoshegy, Ecser, Pusztaszentistván) a meglévő épületeket emelt minőségben tatarozza a vasúttársaság.
A felújítások korszerű mosdók, várótermek, jegypénztárak kialakítását is tartalmazzák, az utasok kényelmes, jól tisztán tartható, világos utastereket kapnak. Az igényes kialakítású, és egységes arculatú terek mozgáskorlátozottak által is akadálymentesen használhatóak. Az új épületek és esőbeállók „típustervek” szerint készültek: azonos kialakításuk és a felhasznált burkolóanyagok, berendezések, lámpatestek egységes építészeti arculatot biztosítanak. Az esőbeállók kialakítása lehetővé teszi a jegykiadó automaták későbbi beépítését. Ezek a „típus” esőbeállók, felvételi épületek a használati tapasztalatok alapján később más állomásokon, megállóhelyeken is alkalmazhatók, az épületek klimatizálással, korszerű fűtéssel rendelkeznek.
A 2011-ben elkészült és engedélyezett tervek alapján a kivitelezések 2011 végén, 2012 elején kezdődtek meg, s ez év végéig mindegyik helyszínen elkészülnek.
A vasúttársaság a megújult épületek üzemeltetésével kapcsolatban megkereste az érintett települések polgármestereit, s Sülysáp, Maglód, Mende, Zagyvarékas, Tápiószecső valamint Tápiószele önkormányzata már vállalta a MÁV által kezdeményezett üzemeltetési konstrukciót. Eszerint az önkormányzat szabadon vállalt közfeladatként végzi az állomásépületek és közvetlen környezetük üzemeltetését, alapvető karbantartását, ezért cserébe a MÁV támogatást nyújt. A program megvalósulása az utasok számára is jól látható, értékelhető szolgáltatási minőségjavulást eredményezhet.
A nagyszabású állomási rekonstrukciós programot megelőzően a vasúttársaság a vonalon más jellegű komoly fejlesztéseket is végrehajtott. A Rákos–Maglód, Sülysáp–Tápiószecső és Újszász–Szolnok pályaszakaszt a 2000-es évek elején felújította a vasúttársaság, több helyen az utasperonok, valamint az aluljáró lefedések is megújultak. 2006-ban a MÁV Zrt. és Gyömrő önkormányzata közös kivitelezésében megújult Gyömrő utasfelvételi épülete. 2008-ban befejeződött a Tápiószecső-Nagykáta közötti vonalátépítés is, ezek a vonali felújítások azonban nem érintették az állomási épületeket. 2010-ben a vonal hét állomásán és megállóhelyén létesült új P+R és B+R parkoló, a többi helyszínen a tervek és engedélyek rendelkezésre állnak, a megvalósítás NIF Zrt. feladata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.