A kecskeméti Mercedes gyárban a hónap elején készült el a tízezredik autó, pedig még alig több mint három hónapja kezdődött sorozatgyártás. Jelenleg a termelés felfuttatása folyik, s ennek kapcsán a napokban bevezetik a második műszakot is. Erre azért van szükség, mert március 29-én, a gyár hivatalos indításakor bejelentették: a Mercedes-Benz B-osztály gyártása mellett az új modell, a CLA próbagyártása már idén elkezdődik, a sorozatgyártás pedig a jövő év elején indul. Erre készülve már az idei év végére 3000 főre emelkedik a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. létszáma.
Az Opel Szentgotthárd Kft. a második negyedévben a több motort szerelt össze, mint az első negyedévben, annak köszönhetően, hogy márciustól elindult a kiszállítás az anyavállalat – General Motors – amerikai gyáraiba. Így a tavalyi 222 ezernél mintegy 40 százalékkal több motor készülhet az idén: a végleges darabszám ugyan a megrendelések beérkezésétől függ, de a tervek szerint 300 ezer körül lesz a gyártási darabszám. Ennek közel kétharmadát az Egyesült Államokba és a mexikói General Motors-gyárak számára készítik, de tízezres nagyságrendben szállítanak Kínába és Dél-Koreába is. A cég most az 1,6 és 1,8 literes motorokat gyártja és szállítja a tengerentúlra, amelyeket Chevrolet Sonic és Cruse modellekbe építenek be.
Májusban indult a leendő három motorcsalád első tagjának próbagyártására. Az 1,6 literes benzinmotorokat azóta már járművekben tesztelik. A társaság a nyugat-európai autógyárakhoz igazodva minden a múlt hétfőn leállt és augusztus 3-ig tart az üzemszünet. A gyártó- és szerelősorokat a karbantartók és a beszállító cégek munkatársai vették birtokba, hogy elvégezzék a szükséges nagyobb javításokat, amelyekre a termelési időszakban nincs lehetőség, vagy termelés-kiesést okoznának.
A Volkswagen konszern járműgyárai termelési programjához az Audi Hungaria motorgyárában és a járműgyárban 3-4 hétre leáll a termelés.
A folyamatban lévő több mint 900 millió eurós gyárberuházás részeként 150-200 ezer négyzetméternyi területet keres a Győri Ipari Park környezetében az Audi Hungaria tervezett logisztikai parkja számára. A kivitelezőt és a park üzemeltetőjét a nyár végéig versenytárgyaláson választják ki. A logisztikai park moduláris rendszerben épül meg: a jövő év közepéig egy mintegy 50 ezer négyzetméteres csarnokrendszer készül el. Már ezzel első modullal több száz új munkahely létesül Győrben.
A Magyar Suzuki az elmúlt évben "jelentős" összegű épület, gép és berendezés leszállítására szóló beruházási szerződéseket kötött, amelyek teljesítése 2012-re is áthúzódik.
A társaság ebből fakadó jövőbeni kötelezettsége várhatóan eléri 80 millió eurót. A vállalat a 2010 végi 3348-cal szemben az elmúlt év végén már csak 2983 embernek adott munkát.
A Magyar Suzuki manapság a második generációs SX4 modell jövő évi kibocsátására készül, és ezért emelkedett 351 milliárd forintra a gyár 21 évvel ezelőtti indítása óta befektetett összeg. Azt megelőzően ugyanakkor ősszel kezdődik Esztergomban annak a Swift sportmodellnek a sorozatgyártása, amelyet a márciusban a genfi autószalonon mutatott be a Suzuki. A Magyar Suzukinál tavaly nyár óta készülő harmadik generációs Swiftnek világautó szerepet szánt a japán cég, ezért nem csak az említett Swift-S révén bővül a kínálati paletta, hanem a dízelmotoros változatokkal is, amelyek gyártásba állítása januárban kezdődött meg. A sportváltozathoz Japánból érkezik egy új fejlesztésű 1,6 literes motor, míg a dízelmotort az indiai Maruti Suzuki szállítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.