A Bécsi úton ma a Vörösvári úti csomópontig közlekedik a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán – az elmúlt évek fejlesztései és a sűrű beépítés ellenére – nincs kötöttpályás közlekedés. A Bécsi úton az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető, arról, hogy melyik jár több haszonnal az utasok számára, a most kezdődő előkészítési munka ad majd választ, az infrastruktúra mindkét vonal továbbvezetésére lehetőséget ad majd – írja a BKK.
Az új villamosszakasz a Bécsi úton, a Vörösvári út és a városhatár között épülne ki, kapcsolódva a városhatár környékén végbement lakóterületi fejlesztésekhez és az felújítás előtt álló esztergomi vasútvonalhoz is. Az új végállomásnál intermodális csomópontként kerül kialakításra, P+R és B+R parkolóval, helyközi autóbusz megállóhellyel, illeszkedve a Budapest–Esztergom vasútvonal korszerűsítése során megépülő Aranyvölgy vasúti megállóhelyhez.
A beruházás a Budai Fonódó villamoshálózat bel-budai fejlesztéseit követő üteme lehet, összhangban a bel-budai fejlesztések kapcsán a II. kerület korábbi felvetéseivel, melyek a villamoshálózat városhatár felé történő továbbépítését szorgalmazták.
„A BKK a külső Bécsi úti villamosvonal előkészítését az Új Széchenyi Terv forrásaiból, vissza nem térítendő uniós forrásokból végzi és célunk az, hogy a fejlesztés is képes legyen uniós források sikeres lehívására” – írja a BKK.
A közlemény szerint 2013-ban indul az 1-es villamos teljes felújítása és Rákóczi hídon át történő meghosszabbítása, illetve a 3-as villamos felújítása. Szintén jövőre kezdődhet a kivitelezése a Budai Fonódó villamoshálózat első ütemének, így a Széll Kálmán téri villamoskapcsolat kiépítésének, melyet a tér teljes átépítése és a Duna-menti villamoskapcsolatok fejlesztése követhet majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.