A Nemzetgazdasági Minisztériumnak és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a beruházások 32 fürdőt, 2 kalandparkot, valamint 125 különböző turisztikai attrakciót, szolgáltatást érintettek.
Az alapvető cél az volt, hogy a turisztikai vonzerők fejlesztésével a látogatók és a vendégéjszakák száma, és a belföldi kínálat színvonala emelkedjen.
A nemzetgazdasági tárca és a fejlesztési ügynökség az NFÜ Óriás Számok elnevezésű kampány csütörtöki, pécsi rendezvénye apropóján tette közzé az európai uniós és hazai forrásból támogatott turisztikai projektekre vonatkozó összegzését. A baranyai megyeszékhely belvárosában egy Pécsi Muzsikusok elnevezésű, szürkemarhát, pulit és kakast ábrázoló kompozícióval hívták fel a figyelmet a hazai turisztikai beruházások eredményeire.
Közleményükben idézték Lenner Áron Márk belgazdaságért felelős helyettes államtitkárt, aki az eseményen azt mondta: az Új Széchenyi Terv keretében megvalósult, vagy továbbfejlesztett turisztikai beruházások évente átlagosan mintegy 6,9 milliós forgalmat értek el.
"A 6 millió 894 ezer 721 látogatás számos település életében jelentett megújulást, a turisztikai vonzerő ugyanis a térségben eltöltött vendégéjszakákat és egyéb szolgáltatások igénybevételét is növeli. Ezekkel a fejlesztésekkel nap, mint nap találkozhatunk, amikor ellátogatunk egy múzeumba, egy vadasparkba, vagy bármilyen turisztikai látványossághoz" - hangsúlyozta Lenner Áron Márk.
A rendezvényen Csizi Péter, Pécs fideszes alpolgármestere kiemelte: az Új Széchenyi Terv keretében a Baranya, Somogy, Tolna alkotta Dél-dunántúli Régióban csaknem 4900 pályázatot ítéltek támogatásra érdemesnek, mintegy 428 milliárd forint értékben. Baranyában ez 2200 beruházást jelent, több mint 200 milliárd forint fejlesztési forrással. "Csak turisztikai fejlesztésekre mintegy 15 milliárd forint forrás áramlott a régióba, amelynek köszönhetően 25 projekt valósulhatott meg" - tette hozzá a politikus.
A közlemény szerint Csepreghy Nándor, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kommunikációs vezetője azt mondta: "Közös célunk, hogy a turisztikai vonzerők fejlesztésével olyan szolgáltatásokat hozzunk létre, amelyek egyedi versenyelőnyt, magas színvonalat és nagy látogatottságot eredményeznek".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.