A magyarországi hét százalék a második legnagyobb drágulási ütem Törökország 13 százaléka mögött a Nielsen piackutató cég által vizsgált 21 országban. A magyar mutatót a szlovák követi 5, majd a portugál, lengyel, francia, dán és brit, egyaránt 4 százalékkal.
Mindennek eredményeként hat év alatt először az idei második negyedévben adott el kevesebb árut az európai élelmiszer-kiskereskedelem, mint a megelőző év azonos időszakában. A Nielsen piackutató vállalat elemzése szerint a vizsgált 21 országban egy százalékkal, Magyarországon viszont két százalékkal csökkent a mennyiségben mért forgalom.
Ebben a tekintetben nem vagyunk egyedül, hiszen összesen 11 országban vittek haza kevesebb árut a vásárlók. Csehországban hét, míg Törökországban, Portugáliában és Olaszországban három százalékkal mérséklődött a mennyiség. Igaz, kilenc országban növekedett a forgalom. Lengyelországban és Norvégiában bővült leginkább az élelmiszer-kiskereskedelemben elkelt árumennyiség, mégpedig 3-3 százalékkal.
Ami az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalmának értékét illeti, az Magyarországon átlagosan 5, földrészünkön 3 százalékkal lett nagyobb az idei második negyedévben, mint tavaly április-június során. Legnagyobb mértékben, 10 százalékkal Törökországban nőtt a napicikk-kereskedők árbevétele, majd Szlovákia és Lengyelország következett 7-7 százalékkal. Ezzel szemben 1-2 százalékos csökkenést regisztráltak Görögországban, Olaszországban és Csehországban.
Ugyancsak a második negyedévre vonatkozó Nielsen-felmérés szerint a fogyasztók egy része számára az első vagy második legnagyobb gondot jelenti az élelmiszer-árak emelkedése. A drágulás miatt földrészünkön legnagyobb arányban a lengyelek, csehek, franciák, britek és finnek aggódnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.