London központjában amiatt esett vissza a vásárlók száma, mert most sokan inkább otthon dolgoznak, miután a helyi közlekedési társaság folyamatosan arra figyelmeztetett, az olimpiai játékok ideje alatt dugókra lehet számítani – mondta a London belvárosában 600 üzletet képviselő The New West End Co. szóvivője. Jace Tyrrell hozzátette: e figyelmeztetések miatt maradtak el a Közel-Keletről érkező turisták is, akik a nyári időszak alatt a legjelentősebb vásárlóknak számítanak a londoni üzletekben.
A londoni közlekedési társaság ugyanis előzetesen azt jelezte, hogy a játékok ideje alatt naponta egymillió turista keresi fel a várost, akik az ilyenkor szokásos 12 milliós utazási számot további 3 millióval növelik meg. Fokozhatja a dugók kialakulását az is, hogy hajnali hat órától éjfélig csak a sportolók, a szervezők, illetve a média képviselői használhatják az úgynevezett olimpiai sávokat, amelyek hossza összesen 30 mérföld.
„A dugókra vonatkozó előzetes figyelmeztetések – úgy látszik – túlságosan hatásosnak sikerültek az üzletek forgalmát tekintve” – mondta a Kantar Retail tanácsadó cég igazgatója.
Bryan Roberts kiemelte: „Azt vártuk, hogy az olimpia majd lökést ad a kiskereskedelmi szektornak, azonban az olyan tapasztalatok, mint amilyen a Nexté, azt mutatják, hogy a vártnál jóval kisebb forgalomra kell számítanunk”. A kiskereskedelmi szektor pedig igencsak rászorulna az olimpia keltette pluszkeresletre, miután az ágazatot a sorozatban harmadik negyedéve csökkenő GDP és a lankadó fogyasztói bizalom is sújtja. A szerdán közölt, hároméves mélypontra esett júliusi feldolgozóipari menedzser index pedig azokat a reményeket oszlathatja széjjel, hogy az olimpiának köszönhetően az ország kijöhet a recesszióból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.