BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezzel próbál erősíteni Magyarországon a Vodafone

Az új alternatív szolgáltatók révén igyekszik növelni magyarországi bevételeit a Vodafone, legalábbis erre ural, hogy valószínűleg a UPC számára is a harmadik számú hazai mobilcég biztosítja az infrastruktúrát.

Nagyon úgy fest, hogy újabb alternatív szolgáltatóval bővül a hazai mobilpiac: a HWSW információi szerint ugyanis a UPC Magyarország Kft. saját márkanéven indított mobilszolgáltatással tenné teljessé portfólióját. A cégnél az értesülést lapunknak sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták, a Világgazdaság azonban piaci körökből úgy tudja, hogy a legnagyobb hazai tévészolgáltató már jó ideje dolgozik mobilpiaci rajtján, illetve tárgyal a potenciális partnerekkel. A UPC a részletekről mai sajtótájékoztatóján számol be, hivatalosan egyelőre annyit közöltek, hogy az új szolgáltatás „újabb távlatokat nyit a cég számára, tovább élénkítve a távközlési piacot”.

A UPC célja a mobilpiaci rajttal egyértelműen az, hogy szolgáltatáscsomagját teljessé tegye, ami logikus törekvés, a távközlési szektorra jellemző egyik legfontosabb trend jelenleg ugyanis, hogy a vállalatok az árak helyett egyre inkább a termékkör bővítésével versenyeznek, és igyekeznek minél komplexebb szolgáltatást kínálni a fogyasztóknak. Teljes szolgáltatáscsomagokkal (televízió, internet, mobil- és vezetékes telefon) korábban kizárólag a Magyar Telekom büszkélkedhetett, a sok szegmensben piacvezető cég példáját azonban egyre több szolgáltató igyekszik különböző megállapodásokkal követni. Legutóbb a UPC Magyarország Kft.-től külön cégként működő, de szintén a luxemburgi Liberty Global érdekeltségébe tartozó, műholdas televíziós szolgáltatást nyújtó UPC Direkt és a Telenor jelentette be, hogy nyártól közös szolgáltatáscsomaggal je­lentkezik.

A UPC Magyarország Kft. ugyanakkor a Világgazdaság értesülései szerint egy másik saját hálózattal rendelkező mobilcéggel szerződött le: a társaság új szolgáltatásához a Vodafone biztosítja majd az infrastruktúrát.

Mindez egyben arra is utal, hogy a Magyarországon 1999-es rajtja óta a harmadik helyen álló, jelenleg a mobilnet és hang­alapú piacon is szűk 23 százalékos részesedéssel bíró Vodafone az alternatív szolgáltatók révén igyekszik pozícióit erősíteni. A UPC mellett ugyanis a Vodafone biztosítja az infrastruktúrát a szintén idén rajtoló Tesco Mobile számára is (sőt utóbbi cégben a kis­kereskedelmi lánc mellett 50 százalékos részesedéssel társtulajdonos is a távközlési társaság).

Bár a két konkurens, a Telenor és a Magyar Telekom is kötött már hasonló megállapodásokat (előbbi például a Red Bull-lal, míg utóbbi a Lidllel), a Vodafone-nál egyelőre erősebb törekvésnek tűnik, hogy a cég az alternatív szolgáltatók révén növelje bevételeit. Ráadásul ahogy a UPC nem az első, valószínűleg nem is az utolsó olyan 2012-ben piacra lépő alternatív szolgáltató, mely a Vo­dafone hálózatát használja majd.

Erre az évre tervezi ugyanis hangalapú mobilpiaci rajtját a Business Telekom (BTel) is, s bár a társaság új szolgáltatásáról részleteket csak az ősszel árulnak el, igen valószínű, hogy a BTel is a harmadik számú inkumbens mobilcég mellett dönt, hiszen a két vállalat már évek óta együttműködik (a Btel 2010 nyarától saját márkanév alatt forgalmazza a Vodafone mobilinternet-szolgáltatását).

Lengyel irány

Lengyelországban is folyamatosan erősíti pozícióit a UPC, mely hazánkon kívül 9 európai országban, és Chilében nyújt televíziós, hang- és széles sávú internetszolgáltatásokat. A lengyeleknél is piacvezető társaság a harmadik legnagyobb helyi kábelszolgáltatót kebelezné be, nehezíti azonban a dolgát, hogy a Multimedia nevet viselő vállalatra két befektetői csoport – a Cinven, illetve a Permira – is pályázik. A UPC-nek nem ez lenne az első nagy akvizíciója a lengyel piacon: tavaly a negyedik számú szereplőt, az Astert vásárolták meg.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.