A UPC célja a mobilpiaci rajttal egyértelműen az, hogy szolgáltatáscsomagját teljessé tegye, ami logikus törekvés, a távközlési szektorra jellemző egyik legfontosabb trend jelenleg ugyanis, hogy a vállalatok az árak helyett egyre inkább a termékkör bővítésével versenyeznek, és igyekeznek minél komplexebb szolgáltatást kínálni a fogyasztóknak. Teljes szolgáltatáscsomagokkal (televízió, internet, mobil- és vezetékes telefon) korábban kizárólag a Magyar Telekom büszkélkedhetett, a sok szegmensben piacvezető cég példáját azonban egyre több szolgáltató igyekszik különböző megállapodásokkal követni. Legutóbb a UPC Magyarország Kft.-től külön cégként működő, de szintén a luxemburgi Liberty Global érdekeltségébe tartozó, műholdas televíziós szolgáltatást nyújtó UPC Direkt és a Telenor jelentette be, hogy nyártól közös szolgáltatáscsomaggal jelentkezik.
A UPC Magyarország Kft. ugyanakkor a Világgazdaság értesülései szerint egy másik saját hálózattal rendelkező mobilcéggel szerződött le: a társaság új szolgáltatásához a Vodafone biztosítja majd az infrastruktúrát.
Mindez egyben arra is utal, hogy a Magyarországon 1999-es rajtja óta a harmadik helyen álló, jelenleg a mobilnet és hangalapú piacon is szűk 23 százalékos részesedéssel bíró Vodafone az alternatív szolgáltatók révén igyekszik pozícióit erősíteni. A UPC mellett ugyanis a Vodafone biztosítja az infrastruktúrát a szintén idén rajtoló Tesco Mobile számára is (sőt utóbbi cégben a kiskereskedelmi lánc mellett 50 százalékos részesedéssel társtulajdonos is a távközlési társaság).
Bár a két konkurens, a Telenor és a Magyar Telekom is kötött már hasonló megállapodásokat (előbbi például a Red Bull-lal, míg utóbbi a Lidllel), a Vodafone-nál egyelőre erősebb törekvésnek tűnik, hogy a cég az alternatív szolgáltatók révén növelje bevételeit. Ráadásul ahogy a UPC nem az első, valószínűleg nem is az utolsó olyan 2012-ben piacra lépő alternatív szolgáltató, mely a Vodafone hálózatát használja majd.
Erre az évre tervezi ugyanis hangalapú mobilpiaci rajtját a Business Telekom (BTel) is, s bár a társaság új szolgáltatásáról részleteket csak az ősszel árulnak el, igen valószínű, hogy a BTel is a harmadik számú inkumbens mobilcég mellett dönt, hiszen a két vállalat már évek óta együttműködik (a Btel 2010 nyarától saját márkanév alatt forgalmazza a Vodafone mobilinternet-szolgáltatását).
Lengyel irány
Lengyelországban is folyamatosan erősíti pozícióit a UPC, mely hazánkon kívül 9 európai országban, és Chilében nyújt televíziós, hang- és széles sávú internetszolgáltatásokat. A lengyeleknél is piacvezető társaság a harmadik legnagyobb helyi kábelszolgáltatót kebelezné be, nehezíti azonban a dolgát, hogy a Multimedia nevet viselő vállalatra két befektetői csoport – a Cinven, illetve a Permira – is pályázik. A UPC-nek nem ez lenne az első nagy akvizíciója a lengyel piacon: tavaly a negyedik számú szereplőt, az Astert vásárolták meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.