. Érdeklődésünkre Szollár Domokos, a Mol nemzetközi kommunikációs igazgatója nem jelentette ki, hogy a Mol fizet-e a jövő héten, de a történethez adott magyarázata alapján az gondolható, hogy igen. Azt mondta, hogy a Mol a Nabucco idei költségvetését csak feltételekkel tudja támogatni, vagyis ha garanciákat is lát befizetései megtérülésére vagy a működési költségek átalakítására.
E szempontból a Mol megnyugvással vette, hogy a társaság kidolgozta a rövidebb és racionálisabb Nabucco West koncepciót. E döntés a Mol korábbi álláspontját is igazolja, miszerint az eredeti, hosszú Nabucco-koncepció nem volt gazdaságilag megvalósítható, míg egy felülvizsgált, rövidebb és kisebb kapacitású vezeték életképes lehet.
„Ezért is adtuk előzetes és feltételes jóváhagyásunkat, hogy a Nabucco Nemzetközi Konzorcium (NIC) sikerrel tudjon pályázni a Sah Deniz 2-es konzorciumnál” – hangsúlyozta. Leszögezte még, hogy Magyarország Európa egyik legbiztonságosabb gázellátásával rendelkezik a stratégiai tárolóknak köszönhetően. A biztonságot tovább erősítheti, ha megvalósul a déli energiaellátási folyosó, amelyben a Mol-csoport aktív és elkötelezett szerepet játszik. A folyosó egyik lehetséges megoldása a Nabucco West.
Nem lesz kihátrálás?
A Molnak a Nabuccóból való kihátrálásáról először Orbán Viktor miniszterelnök beszélt, majd az olajcég is jelezte: elégedetlen a Nabucco társaság működésével, nem finanszírozza tovább. Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója a Bloomberg szerint azt is mondta, ha kell, a Mol eladja a részesedését. Azóta azonban kiderült: a Nabuccónál egyszerűbb Nabucco West projektváltozat már életképes, és esélyes is a rivális Tanap vezetékvállalkozás mellett arra, hogy 2015-től Európába szállítsa az azeri Sah Deniz 2 mező gázát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.