Ganczer Gábor vezérigazgató elmondta: 2,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, ami 45 millió forinttal több a tervezettnél. A bevétel 75 százalékát a 16 témában rendezett saját szervezésű kiállítások adták, 25 százalékot pedig úgynevezett vendégrendezvények tesznek ki. Az első félévben 2 ezer kiállító mutatkozott be a Hungexpo saját szervezésű kiállításain, a látogatók száma meghaladta a 220 ezret.
„A kiállítások megújításával, fejlesztésével sikerült elérni, hogy a látogatók és a kiállítók száma egyaránt növekedett az első félévben, és sikerült bemutatni a gazdasági aktualitásokat, a piaci folyamatokat is” – fogalmazott Ganczer Gábor. Példaként említette, hogy az AGROmashEXPO kiállításon az idén a tavalyihoz képest megduplázták a kiállítási területet, a rendezvény 20 ezer négyzetméteren zajlott, és a 25 ezer érdeklődő az utóbbi évek ezen kiállításának látogatói csúcsát jelentette.
A 16 kiállítás főleg annak tükrében szép eredmény, hogy tavaly összesen csak 26 kiállítást szervezett a 2005 óta a francia GL Events tulajdonolta cég. Ezek látogatószáma 300 ezer fő volt, de ha hozzáadjuk a vendégrendezvényeken megjelent látogatókat, akkor elérték a félmilliós látogatószámot 2011-ben. Majd az év végi számok lesznek a döntőek, de a kiállítók számában, illetve a bérelt négyzetméter csökkenésében mutatkozó tendenciát talán sikerült megfordítani. Az anyacég több helyen üzemeltet hasonló kiállítási központokat: Olaszországban, Franciaországban is ugyanez volt a tendencia, vagyis csökkent a kiállításon résztvevő kiállítók száma.
A számokat persze annak tükrében kell értelmezni, hogy a Hungexpo kiállításait 1998-ban még 703 ezren látogatták.
További részletek a mai Világgazdaságban
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.