A világ vezető gumiabroncsgyártó csoportja, a Bridgestone kedden bejelentette, hogy első fél éves nettó profitja 39 százalékkal emelkedett a tavalyi első fél évhez képest és elérte a 75,27 milliárd jent (965 millió dollár) – tudósított az AFP, hozzá téve, hogy az 1490 milliárd jenes árbevétel (18,9 milliárd dollár) két százalékkal magasabb a bázisnál. Ennek alapján a világcég a korábbi 168-ról 172 milliárd jenre (2,2 milliárd dollár) emelte idei profitkilátását. A Bridgestone – amely évek óta éles harcot folytat a Michelinnel a legnagyobb abroncsgyártó címéért – azt is bejelentette, hogy gyenge európai piac ellenére eredményeit a feltörekvő piacoknak valamint a különleges, bánya- és építőipari járműabroncsok iránti keresletnövekedésnek köszönheti.
A Michelin hathavi profitja ugyanakkor 37 százalékkal 915 millió euróra nőtt, miközben az értékesített mennyiség csökkent. Így a 10,71 milliárd eurós árbevétel csupán 5,9 százalékkal lett magasabb a tavalyinál, de amint a Reuters megjegyzi, a bevétel és profitnövekedés a tavaly végrehajtott áremelésnek köszönhető. A francia csoport előrejelzése szerint az első fél éves 8,3 százalékos volumencsökkenés év végiéig jelentősen csökkenhet, így az éves elmaradás csupán 3-5 százalék lesz a bázishoz képest.
A Hankook Tire világpiaci árbevétele a második negyedévben 18,5 százalékkal 1,2465 milliárd euróra emelkedett. Az üzemi eredmény pedig 112 százalékos növekedéssel 145,71 millió euróra bővült 2011 második negyedévéhez képest. A növekedést a vállalat elsősorban a prémium kategóriás ultra-nagyteljesítményű (UHP) abroncsai iránti folyamatosan emelkedő keresletnek tulajdonítja, amely 22 százalékkal lett nagyobb a negyedév során.
A 2180 embernek munkát adó Hankook Tire Magyarország Kft. termelésének ugyan csupán 1,5 százalékát teszi ki az UHP-abroncsgyártás, de a 44 százalékot kitevő személykocsi és a több mint 54 százalékis kishaszonjármű abroncsgyártás mennyisége is jelentősen bővült. Így az első fél évben 5,2 millióra nőtt az elmúlt évben kiszállított 4,53 millióról a rácalmási gyár termelése.
A bizonytalan gazdasági környezet ellenére ugyanis a Hankook 2009 szeptemberében elindította a gyár második fázisának, vagy ha úgy tetszik a második gyáregységének építési munkálatait, amelyek a tavalyi első fél évre be is fejeződtek. A vállalat így naponta akár 35 ezer abroncs gyártására is képes, nem is csoda, hogy árbevétele az elmúlt évben megkétszereződött.
Nem csupán az európai gumiabroncs kereskedőknek szállít el a gyár, hanem közvetlen beszállítója több autógyárnak. A csehországi Nosovicében lévő Hyundai üzem 2008 októbere óta vásárol innen abroncsot. A Volkswagen hannoveri haszonjármű gyárának beszállítója pedig 2009 májusában lett a társaság.
Éppen egy éve kezdődtek meg a szállítások a Kia Zsolnán lévő gyárába, így a dél-koreai márka legnépszerűbb SUV modellje, a Sportage már Magyarországon készült abroncsokon hagyja el a gyártósort. A szlovákiai autógyárba koreai üzemeiből már eddig is szállított a Hankook, ám a nemrégiben létrejött megállapodásnak köszönhetően a szállítási idő a korábbi 45 napról mindössze 48 órára csökkent. Április óta pedig a Skodának is szállít a Hankook Tire Magyarország.
A Hankook csoporthoz hasonlóan a különleges abroncsok teszik eredményessé a Michelin Hungária nyíregyházi telephelyét.
A cég ugyanis az első fél évben mintegy tizedével 82,9 milliárd forintra növelte árbevételét, amelyből az export 74 milliárd forintot tett ki. A kivitel értéke 11 százalékkal haladta meg az elmúlt év első felében elértet. A fél éves nettó eredmény 78 százalékos emelkedéssel 8,5 milliád forint lett – mondta el Orosz József pénzügyi igazgató.
Az egykori Taurus traktorabroncsgyárban, Nyíregyházán 2005-ben kezdődött a különleges méretű és nagy sebességindexű személyautóabroncs gyártás. Az elmúlt öt év során több mint 100 millió eurós beruházás eredményeként az üzem a nagyteljesítményű autók bonyolultabb technológiát igénylő, különleges méretű abroncsainak – gyakran kisszériás – gyártására szakosodott. Bizonyos méreteket egész Európában csak itt gyártanak sportkocsi gyárak számára, ugyanakkor készülnek itt a Skandináv piacokra szánt nagy teljesítményű, szöggel utólag ellátható abroncsok is. A termelés 65 százalékát a kereskedelemnek, 35 százalékát pedig az autógyáraknak szállítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.