BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javítottak a vezető gumis márkák

Mindhárom, hazánkban komoly gyártókapacitást kiépített abroncsgyártó világcég igen eredményesen zárt a fél évet. A Michelin és a Hankook magyar leányvállalata idén is jelentősen növelte termelését.

A világ vezető gumiabroncsgyártó csoportja, a Bridgestone kedden bejelentette, hogy első fél éves nettó profitja 39 százalékkal emelkedett a tavalyi első fél évhez képest és elérte a 75,27 milliárd jent (965 millió dollár) – tudósított az AFP, hozzá téve, hogy az 1490 milliárd jenes árbevétel (18,9 milliárd dollár) két százalékkal magasabb a bázisnál. Ennek alapján a világcég a korábbi 168-ról 172 milliárd jenre (2,2 milliárd dollár) emelte idei profitkilátását. A Bridgestone – amely évek óta éles harcot folytat a Michelinnel a legnagyobb abroncsgyártó címéért – azt is bejelentette, hogy  gyenge európai piac ellenére eredményeit a feltörekvő piacoknak valamint a különleges, bánya- és építőipari járműabroncsok iránti keresletnövekedésnek köszönheti.

A Michelin hathavi profitja ugyanakkor 37 százalékkal 915 millió euróra nőtt, miközben az értékesített mennyiség csökkent. Így a 10,71 milliárd eurós árbevétel csupán 5,9 százalékkal lett magasabb a tavalyinál, de amint a Reuters megjegyzi, a bevétel és profitnövekedés a tavaly végrehajtott áremelésnek köszönhető. A francia csoport előrejelzése szerint az első fél éves 8,3 százalékos volumencsökkenés év végiéig jelentősen csökkenhet, így az éves elmaradás csupán 3-5 százalék lesz a bázishoz képest.
A Hankook Tire világpiaci árbevétele a második negyedévben 18,5 százalékkal 1,2465 milliárd euróra emelkedett. Az üzemi eredmény pedig 112 százalékos növekedéssel 145,71 millió euróra bővült 2011 második negyedévéhez képest. A növekedést a vállalat elsősorban a prémium kategóriás ultra-nagyteljesítményű (UHP) abroncsai iránti folyamatosan emelkedő keresletnek tulajdonítja, amely 22 százalékkal lett nagyobb a negyedév során.

A 2180 embernek munkát adó Hankook Tire Magyarország Kft. termelésének ugyan csupán 1,5 százalékát teszi ki az UHP-abroncsgyártás, de a 44  százalékot kitevő személykocsi és a több mint 54 százalékis kishaszonjármű abroncsgyártás mennyisége is jelentősen bővült. Így az első fél évben 5,2 millióra nőtt az elmúlt évben kiszállított 4,53 millióról a rácalmási gyár termelése.
A bizonytalan gazdasági környezet ellenére ugyanis a Hankook 2009 szeptemberében elindította a gyár második fázisának, vagy ha úgy tetszik a második gyáregységének építési munkálatait, amelyek a tavalyi első fél évre be is fejeződtek. A vállalat így naponta akár 35 ezer abroncs gyártására is képes, nem is csoda, hogy árbevétele az elmúlt évben megkétszereződött.
Nem csupán az európai gumiabroncs kereskedőknek szállít el a gyár, hanem közvetlen beszállítója több autógyárnak. A csehországi Nosovicében lévő Hyundai üzem 2008 októbere óta vásárol innen abroncsot. A Volkswagen hannoveri haszonjármű gyárának beszállítója pedig 2009 májusában lett a társaság.

Éppen egy éve  kezdődtek meg a szállítások a Kia Zsolnán lévő gyárába, így a dél-koreai márka  legnépszerűbb SUV modellje, a Sportage már Magyarországon készült abroncsokon hagyja el a gyártósort. A szlovákiai autógyárba koreai üzemeiből már eddig is szállított a Hankook, ám a nemrégiben létrejött megállapodásnak köszönhetően a szállítási idő a korábbi 45 napról mindössze 48 órára csökkent. Április óta pedig a Skodának is szállít a Hankook Tire Magyarország.
A Hankook csoporthoz hasonlóan a különleges abroncsok teszik eredményessé a Michelin Hungária nyíregyházi telephelyét.
A cég ugyanis az első fél évben mintegy tizedével 82,9 milliárd forintra növelte árbevételét, amelyből az export 74 milliárd forintot tett ki. A kivitel értéke 11 százalékkal haladta meg az elmúlt év első felében elértet. A fél éves nettó eredmény 78 százalékos emelkedéssel 8,5 milliád forint lett – mondta el Orosz József pénzügyi igazgató.

Az egykori Taurus traktorabroncsgyárban, Nyíregyházán 2005-ben kezdődött a különleges méretű és nagy sebességindexű személyautóabroncs gyártás. Az elmúlt öt év során több mint 100 millió eurós beruházás eredményeként az üzem a nagyteljesítményű autók bonyolultabb technológiát igénylő, különleges méretű abroncsainak – gyakran kisszériás – gyártására szakosodott. Bizonyos méreteket egész Európában csak itt gyártanak sportkocsi gyárak számára, ugyanakkor készülnek itt a Skandináv piacokra szánt nagy teljesítményű, szöggel utólag ellátható abroncsok is. A termelés 65 százalékát a kereskedelemnek, 35 százalékát pedig az autógyáraknak szállítják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.