Világszerte a válaszadók átlag 85 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást olyan eszközök segítségével, amelyekkel elérhetik az Internetet. Többek között ezt állapítja meg 56 országban, köztük Magyarországon az a globális felmérés, amelyet idén és tavalyelőtt végzett a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Magyarországon a tavalyelőtti 66-tal szemben idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap során. Hazánkban az Interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és újság, amelynél az online beszerzést tervezők aránya 40 százalékról 20-ra csökkent, kétéves összehasonlításban. Amíg utazással kapcsolatos szolgáltatásokat, repülőjegytől szállodafoglalásig tavalyelőtt a megkérdezettek 15 százaléka szándékozott igénybe venni, addig legutóbb 14 százalék.
Szintén csökkenő trendet tapasztaltak a piackutatók a magyar fogyasztók körében öltözködéshez szükséges cikkek tervezett online vásárlásánál, kiegészítőkkel, cipővel és ékszerrel együtt (2012-ben a felmérésben részt vettek 12 százaléka), mobiltelefon vagy tartozékok beszerzésénél (12), szórakoztató rendezvényekre szóló jegyek vételénél (11) és számítógép vásárlásánál (10). A többi termékcsoportot vagy szolgáltatást 10 százaléknál kevesebben említették. Így például az élelmiszert és italt 8, bőrápoló szert és kozmetikumot 4 százalék.
A Nielsen felmérése megállapította, hogy amíg világszerte a válaszadók átlag 61 százaléka tájékozódott a megkérdezés előtti hónapban élelmiszer vásárlása előtt interneten, például árakról vagy más fogyasztók véleményéről, addig Magyarországon 46 százalék. Láncok szórólapjait olvasta a magyar válaszadók 27, valamely termékről tájékozódott 24, árakat hasonlított össze 20 százaléka, a felmérést megelőző hónap során.
Élelmiszer vásárlása előtt általában tájékozódik a neten a magyar válaszadók közül naponta 33, hetenként 40 százalék, havonta pedig a többiek. Gyakoriság szempontjából azok következnek, akik kupont keresnek: naponta 25, hetenként pedig 52 százalékuk. Egy-egy termékről tájékozódik online naponként 20, hetente 39 százalék. Árakat hasonlít össze az Interneten az érintettek 12 százaléka naponta, hetenként pedig 44 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.