BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kezdünk kiszeretni a netes vásárlásból?

Magyarországon a tavalyelőtti 66-tal szemben idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap során – derül ki a Nielsen felméréséből.

Világszerte a válaszadók átlag 85 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást olyan eszközök segítségével, amelyekkel elérhetik az Internetet. Többek között ezt állapítja meg 56 országban, köztük Magyarországon az a globális felmérés, amelyet idén és tavalyelőtt végzett a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Magyarországon a tavalyelőtti 66-tal szemben idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap során. Hazánkban az Interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és újság, amelynél az online beszerzést tervezők aránya 40 százalékról 20-ra csökkent, kétéves összehasonlításban. Amíg utazással kapcsolatos szolgáltatásokat, repülőjegytől szállodafoglalásig tavalyelőtt a megkérdezettek 15 százaléka szándékozott igénybe venni, addig legutóbb 14 százalék.

Szintén csökkenő trendet tapasztaltak a piackutatók a magyar fogyasztók körében öltözködéshez szükséges cikkek tervezett online vásárlásánál, kiegészítőkkel, cipővel és ékszerrel együtt (2012-ben a felmérésben részt vettek 12 százaléka), mobiltelefon vagy tartozékok beszerzésénél (12), szórakoztató rendezvényekre szóló jegyek vételénél (11) és számítógép vásárlásánál (10). A többi termékcsoportot vagy szolgáltatást 10 százaléknál kevesebben említették. Így például az élelmiszert és italt 8, bőrápoló szert és kozmetikumot 4 százalék.                                                                          

A Nielsen felmérése megállapította, hogy amíg világszerte a válaszadók átlag 61 százaléka tájékozódott a megkérdezés előtti hónapban élelmiszer vásárlása előtt interneten, például árakról vagy más fogyasztók véleményéről, addig Magyarországon 46 százalék. Láncok szórólapjait olvasta a magyar válaszadók 27, valamely termékről tájékozódott 24, árakat hasonlított össze 20 százaléka, a felmérést megelőző hónap során.

Élelmiszer vásárlása előtt általában tájékozódik a neten a magyar válaszadók közül naponta 33, hetenként 40 százalék, havonta pedig a többiek. Gyakoriság szempontjából azok következnek, akik kupont keresnek: naponta 25, hetenként pedig 52 százalékuk. Egy-egy termékről tájékozódik online naponként 20, hetente 39 százalék. Árakat hasonlít össze az Interneten az érintettek 12 százaléka naponta, hetenként pedig 44 százaléka.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.