BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem csökken az élelmiszerboltok száma

A diszkontboltok terjedésének köszönhető, hogy megállt az élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése hazánkban - állapította meg a Nielsen piackutató cég. A Lidl már 153 boltnál tart, a CBA lánc pedig a 331 milliós támogatás révén bővült.

A CBA Kereskedelmi Kft. 185 új állást teremtett és 374 megőrzését érte el azáltal, hogy több mint 1,5 milliárd forintért hét vidéki üzlettel bővítette a hálózatot. A társaság a tavaly áprilisban benyújtott pályázata  révén az Új Széchenyi-terv keretén belül, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával 330,936 millió forintos támogatást nyert el. Ezzel azonban korántsem vezetik a kereskedelemmel kapcsolatos támogatások listáját.

Az összeget a CBA-nak még az elmúlt év júliusában ítélték meg, de amint Fodor Attila, a hálózat kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta, a támogatást csak ezután veszik fel. A hét üzlettel kapcsolatos beruházások nemrégiben fejeződtek be, így már teljesültek az összeg lehívásának feltételei.

Tegnap Gödöllőn nyitotta meg 153. diszkont áruházát a Lidl Magyarország Bt. A 164 autó befogadására alkalmas parkolóval létesült 1286 négyzetméteres üzletben 1400 féle termék kapható, nagyrészt sajátmárkás árucikkek. A sajtótól mindeddig elzárkózott cég közleménye ugyanakkor kitér arra is, hogy az árubeszerzéskor  különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, és termékeik döntő része számos európai Lidl áruház polcain is megtalálható.

További részletek a mai Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.