A kiadványt összegző közleményében a tanácsadó cég rámutat, hogy miközben a profitvárakozások és a készpénzpozíciók jók, az ár/nyereség szorzók, amelyek a felvásárlási étvágyat mutatják estek az utóbbi időben.
A félévente készülő kiadvány a világot szektoronként és régiónként lefedi, a világ 1000 legnagyobb vállalatának adatai és részvényeik összértéke alapján. A legutóbbi felmérés szerint a profitvárakozások 7 százalékkal nőttek 2012 januárja óta, a piackapitalizáció azonban csak 4 százalékkal emelkedett, ami a hosszú távú stabilitás hiányát jelzi.
A felvásárlási bizalom Japánban a alacsonyabb, itt 13 százalékkal csökkent az ár/nyereség szorzó. Az Egyesült Királyság az egyetlen a főbb piacok közül, ahol nőtt az ár/nyereség szorzó, igaz csupán 1 százalékkal.
Közép-Európában Lengyelország az egyetlen üde folt, ahol úgy-ahogy egészségesnek nevezhető az üzleti hangulat. Oroszországban egészen aktív a piac, szép számú ügylet üttetik nyélbe, de nehéz képet kapni a kondíciókról, mert az ügyletek nagyon nem transzparensek - idézi a közlemény Simonyi Tamást, a KPMG közép-kelet-európai régió pénzügyi tranzakciókért felelős igazgatóját. Magyarországon sokan rászánták magukat az eladásra, de vásárlóból kevés van - tette hozzá az igazgató.
A egyes iparágakat tekintve az energiaszektorban volt a legnagyobb csökkenés, az ár/nyereség szorzó itt 10 százalékkal esett, ezt követi a fogyasztói piacok szektora 9 százalékos csökkenéssel. Legnagyobb a felvásárlási hajlandóság az egészségügyben, itt 4 százalékkal nőtt az ár/nyereség szorzó, és a növekedés leginkább az ázsiai-óceániai és az észak-amerikai régióban figyelhető meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.