A városvezető Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetőjének korábbi szavaira, miszerint az előző vezetés minden fontos tendert előkészített, úgy reagált: "az egy szem négyes metrón kívül – amit meg bár ne készítettek volna elő – éppen az volt a probléma, hogy a 2013-ig terjedő uniós támogatási ciklusra egyetlen egy projektjük sem volt előkészítve".
Tarlós István úgy fogalmazott: valószínűsíti, hogy a szocialista politikusnak "halvány miniszteri póttartalékos segédfogalma nincs arról", mit jelent egy projektet műszakilag, gazdaságilag, jogilag előkészíteni, konkrét tervekkel, s nem pedig "néhány színes vonallal, egy térképen szédítve a közvéleményt".
A főpolgármester ismertette, számos projekt konkrét és szakmai előkészítésén dolgoznak, hogy a következő uniós finanszírozási ciklusra ne maradjanak projektek nélkül.
Jelezte, hogy mindeközben elindult az 1-es és a 3-as villamosprojekt, a budai fonódó villamos beruházás, megoldódik a CET ügye, visszavásárolták a Fővárosi Vízműveket, s kormánytámogatást kapott négy nagy közlekedésfejlesztési beruházás. Kitért arra is, hogy 75 százalék körüli a négyes metró készültsége.
A Szent Gellért téri csőtörésre utalva megjegyezte: a hátralévő műszaki feladatok veszélyeztetik legkevésbé a metró átadását, a jogi, pénzügyi problémák – így a korábbi szerződésből adódó 120-130 milliárd forintos kivitelezői többletkövetelés – sokkal inkább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.