A növekedés elsősorban a FÁK-országokba irányuló, a vártnál magasabb bevételeknek köszönhető, melyek összege majdnem 36 milliárd forintot tett ki, összehasonlítva például a Raiffeisen 31,7 milliárd forintos várakozásával. A régió szinte valamennyi országában növekedett az árbevétel, kivéve a válság miatt fizetési problémákkal küzdő Belorussziát. A várakozásokhoz képest az Egyesült Államok piaca teljesített a leggyengébben, amit az elemzők a megnövekedett árversennyel magyaráznak. A Richter szerint ezen a piacon a termékéletgörbe érett szakaszába ért nőgyógyászati készítmények árbevétele szintén csökkent.
A magyar piacon az árbevételt kedvezőtlenül befolyásolták a gyógyszerkasszát érintő reformok, a gyógyszertámogatások csökkentése, a gyártói befizetések emelése és a vaklicit bevezetése. A Richter meg is jegyzi jelentésében, hogy a 2011-ben bevezetett, féléves árcsökkentések kikényszerítését célzó vaklicitrendszer a cég sok fontos termékét érintette. A 2011-ben és 2012 első felében érvényesített árcsökkentések becsült éves hatása mintegy 5 milliárd forintra tehető.
Az árbevételt termékcsoportonkénti bontásban elemezve a nőgyógyászati üzletág árbevétele mutatta a legerőteljesebb növekedést – a Raiffeisen elemzése szerint. A bevétel ezen termékcsoportból nagyjából 14 százalékkal nőtt, több mint 22 milliárd forintra. A Raiffeisen elemzői szerint ez részben az Esmya előző negyedévi bevezetésének köszönhető.
A bruttó fedezet 11,4 százalékkal bővült 52,8 milliárd forintra, ami szintén kedvezőbb az 50,5 milliárdos piaci várakozásnál – a Buda-Cash elemzése szerint. A bruttó fedezet 2012 első hat hónapjában 62,2 százalék volt. Fedezetjavító hatású volt a bázisidőszakinál gyengébb forint/euró árfolyam, mivel a forintbevételek aránya a teljes bevétel 10 százalékára csökkent, míg a forintban felmerülő költségek meghatározóak maradtak.
A várakozásokkal összhangban az értékesítési és marketingköltségek 20 százalékkal, a k+f költsége 27 százalékkal volt magasabb a bázisidőszaki értéknél. A költségnövekedést a Richter a tovább bővülő nyugat-európai nőgyógyászati értékesítési hálózat költségeivel és az Esmya piaci bevezetésével kapcsolatos marketing- és promóciós költségek emelkedésével magyarázza.
A kutatási költségek növekedéséhez a Forest Laboratorieszal közösen végzett klinikai vizsgálatok és a PregLem és Richter-Helm Biologic leányvállalatok kutatási ráfordításai járultak hozzá.
Az üzemi eredmény 13,1 milliárd lett a második negyedévben, ami valamivel magasabb az elemzői várakozásoknál, és csak egy hajszálnyival marad el az egy évvel korábbitól. A pénzügyi veszteség jelentősen csökkent az előző év azonos időszakához képest. Így az 1,41 milliárdos pénzügyi veszteség után az adózott eredmény 11,15 milliárd forint lett a második negyedévben. Az év első hat hónapjában az adózott eredmény 40,2 százalékkal 27,8 milliárdra ugrott.
A magyar piaci bevételek visszaesésének gyorsulására számít a cég az év második felében. Forintban számolva a csökkenés 15–20 százalékos lehet, euróban pedig akár több mint 20 százalék. Bogsch elmondta: a kormányzati intézkedések, elsősorban a vaklicit bevezetése miatt a cég hat terméket vont ki a hazai piacról, ami évi egymilliárd forint bevételkiesést jelent.
A cég fenntartja az év eleji prognózisát, ami a magyar piacon 5–6 milliárd forintos éves bevételcsökkentéssel és az euróban mért teljes árbevétel stagnálásával számol.
A magyar piaci bevételek visszaesésének gyorsulására számít a cég az év második felében. Forintban számolva a csökkenés 15–20 százalékos lehet, euróban pedig akár több mint 20 százalék. Bogsch elmondta: a kormányzati intézkedések, elsősorban a vaklicit bevezetése miatt a cég hat terméket vont ki a hazai piacról, ami évi egymilliárd forint bevételkiesést jelent.
A cég fenntartja az év eleji prognózisát, ami a magyar piacon 5–6 milliárd forintos éves bevételcsökkentéssel és az euróban mért teljes árbevétel stagnálásával számol. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.