Az utóbbi egy-két évben a fogyasztási dohányok forgalmának növekedését a szakember szerint – az adóemelés ellenére is – az okozza, hogy a környező országokban gyakorlatilag már nem éri meg fogyasztási dohányt forgalmazni, ugyanis annak adója nagyobb, mint a cigarettáé. Így a környező országok fogyasztói is nálunk vásárolják meg a vágott dohányt.
A dohánytermékek jövedéki adója legutóbb ez év július 1-jétől nőtt: a cigaretta esetében a minimumadó összege 21 100-ról 22 300 forintra nőtt ezer szálra vetítve. A fogyasztási dohány jövedéki adója 10 150-ről 11 150-re emelkedett kilogrammonként. Emiatt a fogyasztói ár a cigaretta esetében 30–40 forinttal, a fogyasztási dohánynál 40–50-nel nőtt csomagonként. Az áremelést a fogyasztók jó része csak szeptember 1-jétől érzékeli: eddig lehetett forgalmazni a termékeket a régi adótartalommal.
Piaci változások
Nagy változás még a dohánypiacon, hogy ez év szeptember 1-jétől már csak az elrettentő képekkel ellátott csomagolóanyagban gyárthatók a dohányáruk. A régebben gyártott termékek az év végéig forgalmazhatók, így a fogyasztó csak január 1-je után találkozhat a már csak képes csomagolóanyagú termékeket kínáló dohányáruval. Az egészségügyi kormányzat ettől a lépéstől azt várja, hogy tovább csökken a dohánytermékek fogyasztása, csökken a rászokás veszélye, mert az elrettentő képek nagyobb visszatartó erővel bírnak. Megjegyezte, hogy ezt a típusú csomagolást néhány országban, így a szomszédos Romániában már korábban bevezették. Ott azonban az eddigi tapasztalatok alapján nem számottevő a dohánytermékek forgalmának visszaesése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.