BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Álláskeresés - Nem csak a CV-re, a Facebookra is megéri odafigyelni

A felhő-típusú technológiák a hagyományos önéletrajz végét jelentik – véli Marton Krisztina HR szakértő, aki szerint a munkáltatók már ma is gyakran a közösségi oldalakon elérhető információkra alapozva hozzák meg döntéseiket egy-egy állás betöltése kapcsán.

Nem kérdés, hogy a leendő munkáltatók már ma is összehasonlítják az önéletrajzban szereplő adatokat azokkal az információkkal, amelyek a pályázóról a felhőben, például a Facebookon, mint ahogy az is elkerülhetetlen, hogy a klasszikus önéletrajzot végül valamilyen online profil váltsa fel - mondta Marton Krisztina, a CV&More HR szakértője.

A CareerBuilder portál szerint a HR döntéshozók 53 százaléka használja a közösségi hálót saját és leendő munkavállalóinak ellenőrzése céljából, és 40 százalékkal már előfordult, hogy egy-egy jelöltet a közösségi portálokra feltöltött tartalma miatt (szöveg, kép) nem alkalmazott.

A USA Today szerint az önéletrajzok mintegy 35 százaléka feltűnő hazugságokat tartalmaz a képzettségekről, tapasztalatokról, és állás-specifikus készségekről. Ezért jobbak a profilok. Sokkal nehezebb a jelöltnek online profilban valótlant állítani, mint az önéletrajzban.

Hozzáteszi, a kiválasztást végző döntéshozók saját bevallásuk szerint sokkal szívesebben nyitnak meg egy profilt, mint egy hagyományos CV-t. A hagyományos CV-kkel tapasztalt hiányosságokon túl a profil küldése még a megnyitása előtt árulkodik a küldőjéről: a döntéshozók rögtön pozitívan megkülönböztetik ezeket.

A legújabb HR szoftverek automatizálják az eddigi manuális folyamatokat, egy objektív előszűrő mechanizmusba terelve a jelentkezőket. Így a pályázók ténylegesen bizonyíthatják rátermettségüket, motivációjukat - anélkül, hogy a döntéshozók egyesével, külön-külön kommunikálnának velük az előszűrési fázisban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.