BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak a webshop látszik nyerőnek

Irodaszer-webáruház alapításához keres tőkeerős magyar partnert a floridai Office 1, miközben az évek óta veszteséges Office Depot tavaly hét üzletét zárta be.

Közel 100 ezer dollárnyi szabad tőkével rendelkező magyar partnert keres vegyes vállalat alapítására a floridai székhelyű irodaszerlánc, az Office 1 Superstores International. Az 50-50 százalékos vegyes vállalat a tervek szerint egy irodaszer-webáruházat hozna létre. Az Office 1 adná a magyar piacra igazított know-how-t és webplatformot, valamint vállalja a marketingtámogatást, partnerének feladata pedig a vegyes vállalat működtetése lenne.

Noha még nem született megállapodás magyar vállalkozóval, úgy értesültünk, hogy a magyar Office 1 webáruházat a dunakeszi székhelyű Corwell Kft. fogja ellátni áruval. Az 1991-ben alakult és napjainkban is teljes mértékben hazai tulajdonban lévő cég a kezdetek óta foglalkozik irodai papír-író- és irodaszerek, valamint számítástechnikai kiegészítők, perifériák és iskolaszerek nagykereskedelmével. A 130 fős vállalat kiterjedt szállítói kapcsolatokkal rendelkezik: árukészletét hazai gyártóktól, Európából és részben Kínából, Indiából szerzi be.

Az Office 1 szerint négy-öt alkalmazottal fel lehet futtatni a mintegy tízezer cikkelemmel kereskedő vállalkozást. A floridai cég nem kezdő a szakmában. Jogelődjét 1989-ben Madridban alapították Carlin néven, majd öt évvel később nemzetközi franchise hálózat létrehozásába kezdett az egyik alapító, Mark Baccash. Időközben 475 franchise üzlettel rendelkező hálózattá fejlődött a Carlin, amelynek tavalyi árbevétele meghaladta a 200 millió eurót. Az Office 1 franchise hálózat ma 24 országban több mint 400 egységgel rendelkezik.

Magyarországon azonban – nyilván a piaci lehetőségek felmérése után – nem létesít hagyományos bolthálózatot az Office 1: megelégszik azzal, hogy megvesse lábát az e-kereskedelemben. Ilyen típusú vegyes vállalatokat csak nemrégiben kezdett létrehozni Európában az Office 1. Tavalyelőtt jött létre a francia, az elmúlt évben pedig a német és cseh vállalat, és úgy tudni, azok eredményesen működnek. Bulgáriában ugyanakkor 120 hagyományos Office 1 Superstore működik, és ezért ott egy nagy logisztikai raktár is létesült.

Hazánkban nem az Office 1 lenne az első fecske, hiszen itt van az egyetlen nagy konkurens, a webshoppal szintén rendelkező Office Depot, amely a mérlegének kiegészítő melléklete szerint „a jövőbeni fejlődést a katalógusból történő értékesítés bővítésével kívánja biztosítani”. Nem is csoda, hiszen az elmúlt három évben folyamatosan csökkent az Office Depot Hungary Kft. árbevétele és áruházainak száma. Igaz, tavaly a veszteséget is sikerült 1,362 milliárd forintra mérsékelni a 2010-es 1,945 milliárd után. Pedig öt éve még negyventagú hálózat létrehozását tervezte a cég vezetése. Az első Office Depot áruház 1997-ben nyílt Budapesten. A hálózatbővítés azonban igen lassú volt: a 2009-es évet is csupán 17 egységgel zárták, de aztán jöttek a bezárások. Tavalyelőtt ugyan csak a székesfehérvári egység szűnt meg, de az elmúlt évben Nyíregyházán, Kecskeméten, Szombathelyen, Veszprémben, Miskolcon, Debrecenben és Vecsésen zártak be egy-egy áruházat. Így ma a hat fővárosi mellett csak Győrben, Törökbálinton és Dunakeszin van Of­fice Depot üzlet.

Szűkül az irodaszerpiac

A GfK Hungária felmérése szerint az első negyedévben a barna- és fehéráru, a fotó-, IT- és irodatechnikai termékek összforgalma 13 százalékot esett. Leginkább az IT- és irodatechnikai készülékek piaca zsugorodott. A darabszám jó húsz százalékkal volt kevesebb, mint tavaly, míg az értékesítésből befolyt árbevétel az irodatechnikai szegmensben 31, az IT-hardvernél pedig 15 százalékkal csökkent. Amíg az előbbi szegmens átlagos fogyasztói árszintje kilenc százalékkal csökkent, addig az utóbbi esetében tízszázalékos a drágulás.


-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.