Közel 100 ezer dollárnyi szabad tőkével rendelkező magyar partnert keres vegyes vállalat alapítására a floridai székhelyű irodaszerlánc, az Office 1 Superstores International. Az 50-50 százalékos vegyes vállalat a tervek szerint egy irodaszer webáruházat hozna létre. Az Office 1 adná a magyar piacra igazított know-howt és web platformot, valamint vállalja a marketingtámogatást, partnerének feladata pedig a vegyes vállalat működtetése lenne.
Noha még nem született megállapodás magyar vállalkozóval, úgy értesültünk, hogy a magyar Office 1 webáruházat a dunakeszi székhelyű Corwell Kft. fogja ellátni áruval. Az 1991-ben alakult és napjainkban is teljes mértékben hazai tulajdonban lévő cég a kezdetek óta foglalkozik irodai papír-, író- és irodaszerek, valamint számítástechnikai kiegészítők, perifériák és iskolaszerek nagykereskedelmével. A 130 fős vállalat kiterjedt szállítói kapcsolatokkal rendelkezik: árukészletét hazai gyártóktól, Európából és részben Kínából, Indiából szerzi be.
Az Office 1 szerint négy-öt alkalmazottal fel lehet futtatni a mintegy tízezer cikkelemmel kereskedő vállalkozást. A floridai cég nem kezdő a szakmában. Jogelődjét 1989-ben Madridban alapították Carlin néven, majd öt évvel később nemzetközi franchise hálózat létrehozásába kezdett az egyik alapító, Mark Baccash. Időközben 475 franchise üzlettel rendelkező hálózattá fejlődött a Carlin, amelynek tavalyi árbevétele meghaladta a 200 millió eurót. Az Office 1 franchise hálózat ma 24 országban több mint 400 egységgel rendelkezik.
Magyarországon azonban – nyilván a piaci lehetőségek felmérése után – nem létesít hagyományos bolthálózatot az Office 1: megelégszik azzal, hogy megvesse lábát az e-kereskedelemben. Ilyen típusú vegyes vállalatokat csak nemrégiben kezdett létrehozni Európában az Office 1. Tavalyelőtt jött létre a francia, az elmúlt évben pedig a német és cseh vállalat, és úgy tudni, azok eredményesen működnek. Bulgáriában ugyanakkor 120 hagyományos Office 1 Superstore működik, és ezért ott egy nagy logisztikai raktár is létesült.
Hazánkban nem az Office 1 lenne az első fecske, hiszen itt van az egyetlen nagy konkurens, a webshoppal szintén rendelkező Office Depot, amely a mérlegének kiegészítő melléklete szerint „a jövőbeni fejlődést a katalógusból történő értékesítés bővítésével kívánja biztosítani”. Nem is csoda, hiszen az elmúlt három évben folyamatosan csökkent az Office Depot Hungary Kft. árbevétele és áruházainak száma. Igaz, tavaly a veszteséget is sikerült 1,362 milliárd forintra mérsékelni a 2010-es 1,945 milliárd után. Pedig öt éve még negyventagú hálózat létrehozását tervezte a cég vezetése. Az első Office Depot áruház 1997-ben nyílt Budapesten. A hálózatbővítés azonban igen lassú volt: a 2009-es évet is csupán 17 egységgel zárták, de aztán jöttek a bezárások. Tavalyelőtt ugyan csak a székesfehérvári egység szűnt meg, de az elmúlt évben Nyíregyházán, Kecskeméten, Szombathelyen, Veszprémben, Miskolcon, Debrecenben és Vecsésen zártak be egy-egy áruházat. Így ma a hat fővárosi mellett csak Győrben, Törökbálinton és Dunakeszin van Office Depot üzlet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.