A legkeresettebbek a vitaminok, az étrend-kiegészítők és a fájdalomcsillapítók, ezek teszik ki a felmérés során vizsgált kiskereskedelmi bevétel 45 százalékát. A piackutatók fájdalomcsillapítóknál az áltagosnál nagyobb mértékű, 11 százalékos növekedést regisztráltak féléves összehasonlításban, és ugyancsak az átlagnál nagyobb mértékben növekedett a forgalmuk az olyan sokat reklámozott termékeknek, amilyenek az orrdugulás és a puffadás elleni, a bőrgyulladások, a szemészeti, valamint a prosztata-problémák kezelésére ajánlott szerek.
Összességében a Nielsen által mért harmincöt OTC kategória közül, érték szempontjából huszonhétnek nőtt a forgalma, idén január-júniusban, míg nyolcé csökkent.
A növekedésben fontos szerepet játszik, hogy az eladásoknál a gyártók egyre inkább a vény nélkül kapható gyógyszerekre koncentrálnak, miután a támogatott orvosságok árát itthon és több más országban is egyre lejjebb szorítják a finanszírozók. Mint azt az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének elnöke, Leitner György a VG érdeklődésére korábban elmondta, a gyógyszeripar amúgy csökkenő marketing-kiadásaiból egyre több jut a recept nélkül beszerezhető orvosságokra, különösen, mióta a vényköteles gyógyszereket népszerűsítő orvoslátogatók után évente és fejenként 10 millió forint adót kell fizetniük a cégeknek.
A Nielsen piackutató most nyilvánosságra hozott felmérése összecseng a GfK Hungária közelmúltban közzétett adataival, amelyek szerint saját zsebből továbbra is leginkább gyógyhatású készítményekre és recept nélkül beszerezhető orvosságokra vagyunk hajlandók áldozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.