A Wahaha terjeszkedési terveiről Kelly Zsong, a cégtulajdonos Zsong Csinghu lánya beszélt a Bloombergnek. Kína leggazdagabb embere, egyben a Wahaha alapítója a nemzetközi ügyletek irányítását bízta lányára, aki közölte: a konszern befektetési bankokat bízott meg abban, hogy felvásárlási célpontokat azonosítson Ausztráliában és Európában. A Wahaha nyersanyag beszállítókat keres, illetve olyan vállalatokat, amelyek segítségére lehetnek a disztribúciós rendszer kiépítésében.
Kínában egyre intenzívebb a verseny az élelmiszeriparban, ezért a feltörekvő vállalatok a tengerentúlra kacsingatnak a tevékenységük bővítése érdekében. Így tett például májusban a Bright Food Group Co., amely a brit Weetabix 60 százalékos részesedését vásárolta meg.
A Wahaha ugyan teáival jelen van a dél-koreai és a brit piacon, de a tengerentúli részleg mindössze 20 millió dolláros értékesítést produkált az előző üzleti évben, miközben a konszern egésze 11 milliárd dollárt értékesített 1 milliárd dolláros profittal.
Az üdítőket, élelmiszert és bébiételt gyártó Wahaha 29 régióban 60 gyárban termel Kínában. A vállalat energiaitalokat és teákat szeretne a külpiacokra vinni és azt reméli, hogy ezzel egyrészt a márka imázsát, másrészt a beszállítói ellátást is javíthatja.
Zsong Csinghu huszonöt éve alapította meg a céget egy 22 ezer dolláros kölcsönből. Mostanra a Wahaha (jelentése: nevető gyerek) 80 százalékos tulajdonosa Kína leggazdagabb embere, a Bloomberg globális toplistáján a huszonkettedik helyet éri el 22,6 milliárd dolláros vagyonával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.