Bemutatta új okostelefonját, az iPhone 5-öt az Apple. Az új készüléket a korábbi 3,5 helyett négy colos "retina" kijelzővel szerelték fel és 20 százalékkal könnyebb, mint elődje. A modell Apple új, "A6"-os processzorával fut, amely a cég vezetői szerint kétszer gyorsabb elődjénél. Az ötödik verziót három mikrofonnal látták el, a kamera továbbra is 8 megapixeles, bár a z almás vállalat szerint nagyobb felbontásra képes, mint a korábbi típus. A Piper Jaffray elemzői szerint az új telefonból 10 millió példány találhat gazdára már ebben a hónapban, a JP Morgan adatai szerint Európán jelenleg minden öt eladott okostelefonból egy iPhone. A vásárlási lázat valószínűleg fokozza majd, hogy 2010 óta most először módosít a hardveren a gyártó.
Miközben az Apple ezzel valószínűleg hamarosan visszaveszi a Samsungtól elsőségét az amerikai okostelefon piacon, a szolgáltatók számára nem kis fejfájást okoz a készülék. Az olyan szolgáltatók, mint a Vodafone vagy a Telefonica ugyanis fokozatosan visszaszorítják a kedvezményes készülékes előfizetési ajánlatokat, mivel ezek az árkedvezmények a Bloomberg szerint az árbevétel 12-14 százalékát vitték el. "A kedvezmények adása nem csak egy elavult módszer, ennek segítségével jelentősen emelhető a kereslet" – fogalmazott Vincent Brunet, a France Télécom-leány Orange mobil igazgatója. A szakértő szerint a következő egy-két negyedévben valószínűleg emelkedik majd az olcsóbb készülékeket kínáló ajánlatok száma.
Egyelőre sem a Telefonica, sem a Vodafone nem nyilatkozott arról, milyen konstrukcióban kínálja majd az új iPhone-t, az viszont biztos, hogy a két cég elveszítette előfizetői egy részét, amikor beszüntette a diszkontárú készülékek forgalmazását. Az Orange már bejelentette, hogy folytatja az akciózást és az anyacég, a France Télécom is arra számít, hogy ez a konstrukció uralja a piacot a közeljövőben. Ellenpéldát szolgáltathat a szintén francia Iliad, amely a piacra lépését követő félévben 3,6 millió ügyfelet szerzett azzal, hogy készülékkedvezményt nem, rendkívül olcsó előfizetést viszont ajánlott.
"Ezekben a nehéz gazdasági időkben piacvesztésre vannak ítélve azok a cégek, amelyek nem nyújtanak árkedvezményt az okostelefonokra" – mondta az 55 milliárd eurót forgató Swisscanto Asset Management menedzsere. Peter Braendle szerint aggasztó, hogy ez a kedvezmény háború csökkenti a szolgáltatók profitját. "Akármit csinálnak is a szolgáltatók, az Apple győzni fog" – tette hozzá az elemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.