BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itt az új iPhone, kényszerből kedvezményt adhatnak a szolgáltatók

A várakozásoknak megfelelően nagyobb kijelzővel érkezett meg az iPhone 5. Az Apple a típussal visszaszerezheti elsőségét az amerikai okostelefon piacon, a Bloomberg szerint ugyanakkor a szolgáltatókat a mobil érkezése a kedvezményes előfizetési konstrukciók ismételt bevezetésére kényszerítheti.

Bemutatta új okostelefonját, az iPhone 5-öt az Apple. Az új készüléket a korábbi 3,5 helyett négy colos "retina" kijelzővel szerelték fel és 20 százalékkal könnyebb, mint elődje. A modell Apple új, "A6"-os processzorával fut, amely a cég vezetői szerint kétszer gyorsabb elődjénél. Az ötödik verziót három mikrofonnal látták el, a kamera továbbra is 8 megapixeles, bár a z almás vállalat szerint nagyobb felbontásra képes, mint a korábbi típus. A Piper Jaffray elemzői szerint az új telefonból 10 millió példány találhat gazdára már ebben a hónapban, a JP Morgan adatai szerint Európán jelenleg minden öt eladott okostelefonból egy iPhone. A vásárlási lázat valószínűleg fokozza majd, hogy 2010 óta most először módosít a hardveren a gyártó.

Miközben az Apple ezzel valószínűleg hamarosan visszaveszi a Samsungtól elsőségét az amerikai okostelefon piacon, a szolgáltatók számára nem kis fejfájást okoz a készülék. Az olyan szolgáltatók, mint a Vodafone vagy a Telefonica ugyanis fokozatosan visszaszorítják a kedvezményes készülékes előfizetési ajánlatokat, mivel ezek az árkedvezmények a Bloomberg szerint az árbevétel 12-14 százalékát vitték el. "A kedvezmények adása nem csak egy elavult módszer, ennek segítségével jelentősen emelhető a kereslet" – fogalmazott Vincent Brunet, a France Télécom-leány Orange mobil igazgatója. A szakértő szerint a következő egy-két negyedévben valószínűleg emelkedik majd az olcsóbb készülékeket kínáló ajánlatok száma.

Egyelőre sem a Telefonica, sem a Vodafone nem nyilatkozott arról, milyen konstrukcióban kínálja majd az új iPhone-t, az viszont biztos, hogy a két cég elveszítette előfizetői egy részét, amikor beszüntette a diszkontárú készülékek forgalmazását. Az Orange már bejelentette, hogy folytatja az akciózást és az anyacég, a France Télécom is arra számít, hogy ez a konstrukció uralja a piacot a közeljövőben. Ellenpéldát szolgáltathat a szintén francia Iliad, amely a piacra lépését követő félévben 3,6 millió ügyfelet szerzett azzal, hogy készülékkedvezményt nem, rendkívül olcsó előfizetést viszont ajánlott.

"Ezekben a nehéz gazdasági időkben piacvesztésre vannak ítélve azok a cégek, amelyek nem nyújtanak árkedvezményt az okostelefonokra" – mondta az 55 milliárd eurót forgató Swisscanto Asset Management menedzsere. Peter Braendle szerint aggasztó, hogy ez a kedvezmény háború csökkenti a szolgáltatók profitját. "Akármit csinálnak is a szolgáltatók, az Apple győzni fog" – tette hozzá az elemző.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.