Két kiló paradicsom, ugyanennyi krumpli, ásványvíz és vaj – egy internetes felületen megrendeli a vásárló, majd elhajt a legközelebbi Tescóba, ahol az áruház alkalmazottai bepakolják a már elkészített csomagokat a csomagtartójába.
A brit áruházlánc ezzel a szolgáltatással próbálja anyaországában visszaszerezni az egyre csökkenő, a legfrissebb statisztikák szerint hétéves mélypontra zsugorodott részesedését az élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatban – a britek egyre szívesebben választják ugyanis inkább a Waitrose, Icelandic Foods hálózatokat vagy a hazánkban is ismert Aldit.
Év végére a tervek szerint a „collection point”, begyűjtőpont néven emlegetett új lehetőség 150 áruházban lesz elérhető, a fejlesztés és beruházás egymilliárd fontba, mintegy 360 milliárd forintba kerül. Mindemellett 20 ezer dolgozót vesz fel a lánc, frissíti és átalakítja a kínálatát és üzleteit, továbbá még inkább személyre szabott promóciókat tervez.
Bryan Roberts, a Kantar Retail londonui elemzőcég munkatársa szerint a Tesco a „begyűjtőpontokkal” sikeres lehet, mert a négy legnagyobb, hasonló profilú lánc közül csak egy próbálkozik hasonlóval, de az is kísérleti fázisban van még. „Ez egy kulcsfontosságú növekedési lehetőség lesz” – mondja az elemző.
A Deloitte egy becslése szerint a különböző módszerekkel – internet, okostelefon és szupermarket – vásárló fogyasztók kétszer annyit költenek, mint akik csak üzletekbe járnak. A webes költések a brit élelmiszerkereskedelem 3,4 százalékát tették ki tavaly, de ez az arány öt éven belül megduplázódhat – vélik az ágazati elemzőcégek.
A Tesco brit eladásai az elmúlt négy negyedévben csökkentek. Ken Towle, a Tesco internetes kereskedelmi igazgatója azt mondja, a két fontba (mintegy 720 forintba) kerülő szolgáltatásba beletartozik, hogy az árut a Tesco dolgozói pakolják össze, csomagolják és tárolják a vevő érkezéséig, majd bepakolják a csomagtartójába is.
A fejlesztés nem olcsó és nem egyszerű – a Tesconak be kellett tanítania a dolgozóit, területet kellett biztosítania az új szolgáltatásra, technikailag meg kellett oldania, hogy pontosan időre készüljön el minden egyes csomag, és párhuzamosan kell kezelni a fizikai és az online vásárlók igényeit, visszavitt áruit.
A Planet Retail elemzője, Malcolm Pinkerton úgy becsli, hogy a Tesco a belföldi eladásai 6,4 százalékát szerzi majd ily módon, ez 2017-re 9,3 százalékra, hatmilliárd fontra növekszik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.