BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ki sem kell szállni az autóból - új szolgáltatással erősít a Tesco

Interneten is megvásárolhatók majd a Tesco termékei, a weben összeállított csomagért csak el kell menni a legközelebbi áruházba, ahol az alkalmazottak bepakolják a csomagtartóba. Mindez egyelőre csak Nagy Britanniában lesz elérhető.

Két kiló paradicsom, ugyanennyi krumpli, ásványvíz és vaj – egy internetes felületen megrendeli a vásárló, majd elhajt a legközelebbi Tescóba, ahol az áruház alkalmazottai bepakolják a már elkészített csomagokat a csomagtartójába.

A brit áruházlánc ezzel a szolgáltatással próbálja anyaországában visszaszerezni az egyre csökkenő, a legfrissebb statisztikák szerint hétéves mélypontra zsugorodott részesedését az élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatban – a britek egyre szívesebben választják ugyanis inkább a Waitrose, Icelandic Foods hálózatokat vagy a hazánkban is ismert Aldit.

Év végére a tervek szerint a „collection point”, begyűjtőpont néven emlegetett új lehetőség 150 áruházban lesz elérhető, a fejlesztés és beruházás egymilliárd fontba, mintegy 360 milliárd forintba kerül. Mindemellett 20 ezer dolgozót vesz fel a lánc, frissíti és átalakítja a kínálatát és üzleteit, továbbá még inkább személyre szabott promóciókat tervez.

Bryan Roberts,  a Kantar Retail londonui elemzőcég munkatársa szerint a Tesco a „begyűjtőpontokkal” sikeres lehet, mert a négy legnagyobb, hasonló profilú lánc közül csak egy próbálkozik hasonlóval, de az is kísérleti fázisban van még.  „Ez egy kulcsfontosságú növekedési lehetőség lesz” – mondja az elemző. 

A Deloitte egy becslése szerint a különböző módszerekkel – internet, okostelefon és szupermarket – vásárló fogyasztók kétszer annyit költenek, mint akik csak üzletekbe járnak. A webes költések a brit élelmiszerkereskedelem 3,4 százalékát tették ki tavaly, de ez az arány öt éven belül megduplázódhat – vélik az ágazati elemzőcégek.

A Tesco brit eladásai az elmúlt négy negyedévben csökkentek. Ken Towle, a Tesco internetes kereskedelmi igazgatója azt mondja, a két fontba (mintegy 720 forintba) kerülő szolgáltatásba beletartozik, hogy az árut a Tesco dolgozói pakolják össze, csomagolják és tárolják a vevő érkezéséig, majd bepakolják a csomagtartójába is.

A fejlesztés nem olcsó és nem egyszerű – a Tesconak be kellett tanítania a dolgozóit, területet kellett biztosítania az új szolgáltatásra, technikailag meg kellett oldania, hogy pontosan időre készüljön el minden egyes csomag, és párhuzamosan kell kezelni a fizikai és az online vásárlók igényeit, visszavitt áruit.

A Planet Retail elemzője, Malcolm Pinkerton úgy becsli, hogy a Tesco a belföldi eladásai 6,4 százalékát szerzi majd ily módon, ez 2017-re 9,3 százalékra, hatmilliárd fontra növekszik majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.