A Népszabadság értesülései szerint a Wizz Air már megkapta az izraeli, ukrajnai és oroszországi repülési jogot, de ezt lapunknak sem Daniel de Carvalho, a magyar gyökerű légitársaság szóvivője, sem a Budapest Airport nem erősítette meg. Az biztos, hogy a döntés határideje hamarosan lejár. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója korábban nem csinált titkot abból, hogy Moszkvára, Kijevre, Tel-Avivra és Isztambulra is benyújtották a légügyi hatósághoz az igényüket. Reményeik szerint szeptemberben döntés születhet.
Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehetne, de a reptér üzemeltetője túlzottan lassúnak tartja az eljárást. Többször kifogásolták, hogy hét hónappal a Malév csődje után még mindig nem ítélték oda az államközi szerződések által szabályozott útvonalak egyikét sem a légitársaságoknak. A Liszt Ferenc repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét.
„A Liszt Ferenc reptéren az idén a második negyedévben 24 százalékkal kevesebb járat közlekedett, mint egy évvel korábban, az utasok száma azonban csak 3,5 százalékkal csökkent” – derült ki a KSH legfrissebb adataiból. Az első fél évben a járatok száma éves összehasonlításban 23 százalékkal, az utasoké 4 százalékkal esett vissza. A második negyedévben összesen 19 710 járat érkezett és indult a reptérről, míg egy évvel korábban számuk meghaladta a 25 700-at. Az érkező és induló utasok száma 2,1 millió volt, szemben a tavaly azonos időszaki 2,2 millióval.
A Budapest Airport augusztus eleji előrejelzésében a forgalom 10–13 százalékos visszaesésével számolt az idén, miután gyakorlatilag a teljes átszálló forgalom (99 százalék) elveszett Budapesten. A fel- és leszállásoknál a 20 százalékot meghaladó visszaesés az üzemeltető szerint tíz év visszalépést jelent. A diszkont légitársaságok részaránya az utasforgalomból a tavalyi 26 százalékról 2012 júliusára 53 százalékra emelkedett.
„Újabb járatok érkeznek Budapestre a téli menetrendi időszakban, és még az ősszel növeli a járatai sűrűségét több légitársaság is” – közölte a Budapest Airport. Heti kettőről háromra emeli budapesti járatainak számát a svájci SkyWork Airlines. A másik újdonság az orosz Ural Airlines, amelynek Airbus A 320 típusú gépei egyelőre hetente egyszer közlekednek majd Jekatyerinburg és Budapest között. A Ryanair 25 úti célra repül Budapestről, közöttük új járat lesz a frankfurti. Az ír légitársaság vezérigazgatója, Michael O’Leary kritizálta a Budapest Airportot az általa magasnak tartott díjai miatt. Véleménye szerint a reális ár kétszeresét kérik a szolgáltatásaikért.
Új üzletek sora
Nagy változást tapasztalhatnak azok az utasok, akik a következő hetekben a budapesti repülőtérről indulnak. Szeptemberben és októberben sorra nyílnak az új üzletek a 2A Terminál tranzitterületén. A paravánok mögött már több helyen árulkodnak a feliratok: hamarosan ékszereket, elektronikai termékeket vagy éppen kozmetikumokat kínáló üzletek nyitják meg kapuikat. Az utasok így már a SkyCourtból a beszállókapuk felé indulva, a 2A terminál területén járva is igazi nemzetközi repülőtéri környezetben sétálhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.