Az UniCredit Bank megbízásából végzett felmérésen 700 kkv ügyvezetője vett részt, akiket igyekeztek úgy kiválasztani, hogy minél szélesebb spektrumot képviseljenek a kisvállalkozásokból. Az eredmények néhány ponton rácáfoltak a kkv-kkal kapcsolatos borús képre. „A kis- és középvállalkozások közel kétharmadánál nőtt a hitelek iránti igény – közölte Bunna Gyula, az UniCredit Bank ügyvezető igazgatója a hitelintézet sajtótájékoztatóján. Azt is hozzátette azonban, hogy a bank ügyfélköre az átlagosnál jobb helyzetben van. Lapunk kérdésére válaszolva elmondta, hogy az 55 ezer kkv-s ügyfél a vállalkozások 8 százalékát teszi ki, de a forgalmuk a kkv-k árbevételének 16 százalékát adja Magyarországon.
A kkv-k több mint fele rövidtávú hiteleket szeretne felvenni, 40 százalékuknak működő tőke kell, a harmaduk azonban valamilyen pozitív célból folyamodna kölcsönért, például növelné az exportteljesítményét – ez különösen a nyugati megyékben jellemző. A hosszú távú hitelt tervező cégek egyharmada valamilyen bővülési lehetőséget lát saját piacán, kétharmaduk pedig hosszú távú beruházást tervez, gépet vagy ingatlant vásárolna.
Az uniós pályázati lehetőségekkel kapcsolatban elég szkeptikusak a kisvállalkozások. A megkérdezettek több mint fele soha nem is gondolt még komolyan arra, hogy uniós pályázaton vegyen részt. Az elutasítás okai között van, hogy úgy vélekednek, a pályázati rendszer terhei meghaladják a cégük lehetőségeit, másoknak az a problémájuk, hogy a pályázati lehetőségek nem vágnak egybe az ő üzleti céljaikkal, és olyanok is vannak, akik nem képesek kivárni, amíg a pályázatokat elbírálják, és a forrás megérkezik. A cégek mindössze 15 százaléka pályázott ezért eddig uniós forrásra, többségük – nagyjából 90 százalékuk – azonban ezután nyert is. Csongrád megyében kiugróan magas egyébként az uniós támogatásban hívő cégek aránya, 60 százalékuk szerepelt már sikeresen ilyen pályázaton, és 40 százalékuk tervezi a jövőben, hogy újra indul majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.