A bécsi lap szerint a Baumax -csoport üzleti forgalmának 60 százalékát külföldön bonyolítja le. 1992-ben nyitotta meg első telephelyét, mégpedig Magyarországon és Csehországban. Jelenleg a két német barkács szaküzletlánccal, az Obival és a Praktikerrel a legnagyobb szereplőknek számít Kelet-Európában.
Az ágazat ismerői a közép-kelet-európai régióban a magánfogyasztás "tartós és erőteljes gyengülését" figyelik meg. A RegioData piackutató vállalat adatai szerint ugyan a helyzet ismét javulóban van, Magyarországon legutóbb a kiskereskedelmi forgalom nominálisan 4,1 százalékkal, Romániában 0,4 százalékkal, Bulgáriában pedig 3 százalékkal nőtt.
Ám az építőipari piacok nemigen vigasztalódhatnak, mivel a felmérések szerint a fogyasztás súlypontja a feltétlenül szükséges termékeken – élelmiszer, ruházat – van, miközben a javítási munkákat, építkezéseket elhalasztják a cégek, ennek hatása az építőipari keresleten is érződik. Ez a Baumax német konkurensének, a Praktikernek az adatain is látszódik: 2012 első felében a forgalom a cég csaknem mindegyik kelet-európai piacán csökkent.
A legnagyobb közép-kelet-európai piacon, Lengyelországban a bevétel 14,8 százalékkal közel 90 millió euróra csökkent, Magyarországon a forgalom 14,8 százalékkal 42 millió euróra esett vissza. Romániában a forgalom 61,9 millió euró volt (mínusz 10,2 százalék). A térségben egyedül Ukrajnában tudott javítani eredményein a Praktiker.
A szakértők szerint a helyzetet nehezíti, hogy a barkácsláncok ne veszik kellő mértékben figyelembe a helyi igényeket és lehetőségeket. Például amíg a lengyelek a házi költségvetési átlag 22 százalékát fordítják lakásfelújításra és bútorokra, addig a cseheknél ez az arány 9 százalék, a szlovákoknál pedig kevesebb mint 5 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.