A turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság legfrissebb felmérése alapján készített elemzés szerint júliusban a szobafoglaltság szempontjából Budapest a 17. helyet szerezte meg. Ám a nettó átlag szobaárat tekintve csak a 28. helyen, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevételt (revpar) vizsgálva pedig a 26. helyen végzett a 31 város közül.
Az év első hét hónapját nézve a magyar főváros szállodai szobafoglaltságban a 27., a nettó átlag szobaárban és az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevételben is a 29. helyre került. A foglaltság csupán 1,4 százalékpontot javulva 55,8 százalékot ért el, a bruttó 17.880 forint átlag szobaár 3,5 százalékkal lett csak magasabb, mint tavaly január-júliusban.
Az MSZÉSZ közölte: idén az első hét hónapban a magyarországi szállodák kihasználtsága 45,2 százalékos lett, ami csupán 0,6 százalékponttal jobb a múlt évinél. A bruttó átlag szobaár 4,4 százalékkal javult, ami lényegesen elmarad a KSH által a vizsgált időszakra jelzett 6 százalékos inflációtól. A revpar erősödése is elmaradt a forint árfolyamának euróhoz viszonyított gyengülésétől.
A magyarországi szállodák összes szobaárbevétele 74 milliárd forint volt az első hét hónapban, 13,4 százalékkal magasabb a múlt évinél. Ez a gazdasági válság előtti utolsó évben, 2008-ban elért 68 milliárd forintnál 8,8 százalékkal több.
Ugyanebben az időszakban Budapesten a szállodák összes szobaárbevétele 39 milliárd forint volt, ami 10,9 százalékkal múlta felül 2011 hasonló időszakát. Ez a 2008 évi, négy évvel ezelőtti árbevételt csak 1,8 százalékkal haladja meg.
A balatoni régióban levő szállodák összes szobaárbevétele 2012 első hét hónapjában 10,4 milliárd forint volt, 11,1 százalékkal magasabb a tavalyinál, a 2008-as árbevételnél pedig 4,1 százalékkal több.
A belföldi keresletben jelentős szerepet játszó üdülési csekk forgalma 2012 első hét hónapjában a szállodákban csaknem 2,1 milliárd forint, a SZÉP-kártya forgalma 2,9 milliárd forint volt. Ez utóbbi a lassú évkezdés után idén július végére már csaknem 40 százalékkal meghaladta az üdülési csekk forgalmát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.