BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sorozatos hibák - tovább késik a berlini reptér átadása

Tovább késik az új berlini repülőtér átadása, a közlekedés várhatóan csak 2013-ban indul meg, pedig az első tervek szerint 2011-ben kellett volna elkészülni a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb beruházással.

Keddi német sajtójelentések szerint a repülőteret építő társaság felügyelőbizottsága a következő, pénteki ülésén arról dönt majd, hogy 2013 októberében indítják el a forgalmat a Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER).

Az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontjának szánt létesítményt 2006-ban kezdték építeni, átadását pedig már kétszer elhalasztották. A forgalom megindítását eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd 2012. június 3-ra helyezték át a nyitás dátumát. Az idén májusban aztán közölték, hogy csak 2013. március 17-én indulhatnak az első járatok.

A sorozatos tervezési és kivitelezési hibák miatt a beruházás felelős vezetőit elbocsátották, a munkálatok ezért csaknem teljesen leálltak. A projekttársaság - amelyet a német állam, Brandenburg tartomány és a tartományi rangú főváros alapított - csak augusztus elején nevezett ki új vezetőt a beruházás irányítására, az építkezés így legkorábban néhány hét múlva folytatódhat.

A 220-szor 180 méteres és 32 méter magas terminál és környezete kívülről úgy néz ki, mintha bármikor elindulhatna a forgalom, beszámolók szerint azonban nem működik megfelelően egyebek között a tűzvédelmi berendezés és a csomagkezelő rendszer, és a vészhelyzetekre kidolgozott 140 forgatókönyv közül csupán 15-öt gyakoroltak be. Időközben az is kiderült, hogy a térség lakosságának nyugalmát biztosító zajvédő falak sem megfelelőek, és csak ezekre több százmillió eurót kell még fordítani.

A beruházás költsége az eredetileg tervezett 2,8 milliárd euró helyett több mint 4 milliárd euró lehet az esetleges kártérítési perekből fakadó költségekkel együtt. Perelhetnek többek között a terminálon kialakított üzlethelységek bérlői, akik az idén júliusi indulásra készülve alkalmaztak munkaerőt és töltötték fel készleteiket.

A csaknem 2.000 futballpályányi területet elfoglaló létesítmény kiváltja a jelenlegi berlini nemzetközi repülőtereket, Schönefeldet és Tegelt. A várakozások szerint az első évben 25 millió körül lesz a BER-en megforduló utasok száma, az új reptér így már működése első évében bekerül Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.