BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sorozatos hibák - tovább késik a berlini reptér átadása

Tovább késik az új berlini repülőtér átadása, a közlekedés várhatóan csak 2013-ban indul meg, pedig az első tervek szerint 2011-ben kellett volna elkészülni a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb beruházással.

Keddi német sajtójelentések szerint a repülőteret építő társaság felügyelőbizottsága a következő, pénteki ülésén arról dönt majd, hogy 2013 októberében indítják el a forgalmat a Willy Brandt nemzetközi repülőtéren (BER).

Az észak-európai térség legnagyobb légiközlekedési csomópontjának szánt létesítményt 2006-ban kezdték építeni, átadását pedig már kétszer elhalasztották. A forgalom megindítását eredetileg 2011 novemberére tervezték, majd 2012. június 3-ra helyezték át a nyitás dátumát. Az idén májusban aztán közölték, hogy csak 2013. március 17-én indulhatnak az első járatok.

A sorozatos tervezési és kivitelezési hibák miatt a beruházás felelős vezetőit elbocsátották, a munkálatok ezért csaknem teljesen leálltak. A projekttársaság - amelyet a német állam, Brandenburg tartomány és a tartományi rangú főváros alapított - csak augusztus elején nevezett ki új vezetőt a beruházás irányítására, az építkezés így legkorábban néhány hét múlva folytatódhat.

A 220-szor 180 méteres és 32 méter magas terminál és környezete kívülről úgy néz ki, mintha bármikor elindulhatna a forgalom, beszámolók szerint azonban nem működik megfelelően egyebek között a tűzvédelmi berendezés és a csomagkezelő rendszer, és a vészhelyzetekre kidolgozott 140 forgatókönyv közül csupán 15-öt gyakoroltak be. Időközben az is kiderült, hogy a térség lakosságának nyugalmát biztosító zajvédő falak sem megfelelőek, és csak ezekre több százmillió eurót kell még fordítani.

A beruházás költsége az eredetileg tervezett 2,8 milliárd euró helyett több mint 4 milliárd euró lehet az esetleges kártérítési perekből fakadó költségekkel együtt. Perelhetnek többek között a terminálon kialakított üzlethelységek bérlői, akik az idén júliusi indulásra készülve alkalmaztak munkaerőt és töltötték fel készleteiket.

A csaknem 2.000 futballpályányi területet elfoglaló létesítmény kiváltja a jelenlegi berlini nemzetközi repülőtereket, Schönefeldet és Tegelt. A várakozások szerint az első évben 25 millió körül lesz a BER-en megforduló utasok száma, az új reptér így már működése első évében bekerül Európa tíz legforgalmasabb légikikötője közé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.