Zuckerberg a Facebook gyászos tőzsdei szereplése kapcsán úgy fogalmazott: szívesebben veszi, ha alábecsülik, mert ez lendületet ad az újabb teljesítményekhez. A világ legnépszerűbb közösségi portáljának vezérigazgatója egy San Francisco-i konferencián arról beszélt, hogy cége igyekszik a világot még nyitottabbá tenni, ugyanakkor fontosnak tartja a profitszerzést is – tudósít az AP.
A portál mobiltelefonos terjeszkedéséről szólva azt állította, hogy sokan nem látják, milyen nagy lehetőségeket rejt a cég számára ez a szektor, de elismerte, hogy hibát követett el, amikor a HTML 5 nyelvet választotta az alkalmazáshoz. Ezzel a megoldással ugyan bármilyen operációs rendszer alatt futtatható a szoftver, de éppen ezért nem testreszabott és ezért sok felhasználó számára a használata nem jelent valódi élményt. A Facebooknak ezért jelentős módosításokat kellett végrehajtania azért, hogy az Android, illetve az iOS rendszerű mobilokon is kényelmes legyen a portál használata.
Zuckerberg ismét elutasította azokat a pletykákat, amelyek szerint a Facebook saját okostelefont fejlesztene, mert – mint mondta – egyértelmű, hogy nem ez a jó stratégia a számukra. Ugyanakkor a cégvezér utalt arra, hogy a közeljövőben nagyobb figyelmet fordítanak a keresésre, hiszen a portál már most is napi egy milliárd keresést hajt végre.
Várják a pénzforrásokat
A céget a tőzsdei bevezetésekor mint a legértékesebb technológiai vállalatot értékelték a Wall Streeten, azonban a Facebook részvénye mostanra akkori értékének nagyjából felét elvesztette, tegnapi záróértéke is 20,01 dollár volt csupán. Ezek után részvénypiaci elemzők arra kíváncsiak, hogy a cég vezérgazgatója, Mark Zuckerberg hogyan teljesíti majd korábbi üzleti ígéreteit.
Zuckerberg és társai most szembesülnek azzal, hogy a mostani pénzteremtési kultúra eltérő a korábbihoz képest, ugyanis a Szilícium-völgy és a Wall Street megközelítése között különbség van. A Wall Street egyértelműen a bevétel gyors növekedésének híve, hiszen a Facebook még mindig értékes, nagyjából 50 milliárd dollárt érhet. Ezzel szemben a Facebook vezetői türelmet kérnek, és azzal érvelnek, hogy olyan eszközöket hoznak létre, melyek örökre megváltoztatják a világot, azonban a profit növelésének mikéntjéről eddig nem igazán nyilatkoztak.
Nem költünk rajta elég pénzt
A Reuters és az Ipsos közös kutatása szerint ötből négy Facebook felhasználó még soha nem vásárolt meg semmit a portálon olvasható reklámok vagy felhasználói kommentek hatására. A júniusi adatok szerint a felhasználók 34 százaléka kevesebb időt tölt jelenleg a portál látogatásával, mint hat hónapja, és csak 20 százalék szán rá több időt. A május végén-június elején a Reuters és az Ipsos által elkészített kutatásban a megkérdezett amerikaiak 21 százaléka állította, hogy nem regisztrált a közösségi oldalra, 44 százalék pedig állítja, hogy kevésbé pozitív a véleménye a cégről a tőzsdei bevezetés óta.
A felmérés szerint a portál felhasználóinak túlnyomó többségére nem hatottak az ott elhelyezett reklámok, az eMarketer egy korábbi kutatása pedig azt mutatta, hogy az email és a direkt mail marketing jobb eredményeket ér el, mint a Facebook.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.