A piacszűkülés egyre erőteljesebb, és a kilenc havi összesítés szerint az EU-ban és az EFTA-országokban együttesen csupán 9,724 millió új kocsi került az utakra, ami 7,2 százalékkal marad el a bázistól.
Miután még a német piac is 11 százalékkal szűkült, nem meglepő, hogy olyan márkák forgalma is nagymértékben visszaesett, mint a Volkswagen és az Opel. Másrészt az Európai Unióban dúló pénzügyi válság átértelmezi a kategóriákat. Korábban ugyanis egyértelmű volt, hogy a tömegmárkák alatt azokat értjük, amelyek nagyobb számban értékesítenek, mint a prémium kategóriába tartozók. Ezzel szemben ma azt látjuk, hogy az európai top tizes lista negyedik-ötödik helyén tanyázik a darabszámát növelő BMW és az Audi. És még a szeptemberben némi visszaesést elszenvedett Mercedes is megelőzi a korábban valóban tömegmennyiségben értékesítő Citroent, Fiatot és Toyotát.
Az olasz, spanyol és francia személyautó-piac 18, 26 valamint 37 százalékkal szűkült a múlt hónapban. Nagy-Britanniában viszont a hetedik egymást követő hónapban növekedett a személyautó-forgalom: szeptemberben 8,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A több mint 359 ezer darab 109 ezerrel több, mint amennyi Németországban gazdára talált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.