A régiós tanácsadó legfrissebb kutatása azonosítja a jövő húzóágazatait térségünk három országában. Eszerint ma Magyarországon az energetikában és a különböző üzleti szolgáltatásokban található meg a húzóágazattá váláshoz szükséges humán hajtóerő.
A fejlesztési igény erőssége alapján a szolgáltatások kerültek a lista első helyére, így az informatika, a humán erőforrások, a marketing, a PR, az üzleti tanácsadás és a coaching területein a jövőben a magyar cégektől komoly eredményeket várhatunk a cég szerint.
A tanácsadó szerint az energetikában és a gyógyszeriparban tevékenykedő vezetők rendszerezettsége és kockázatkerülése átlagon felüli, csakúgy, mint stratégiai gondolkodásuk, elemzőkészségük és nyitottságuk. A különböző szakmai szolgáltatásokban dolgozók szintén átlagon felüli stratégaként, nyitott, elemzői gondolkodással igyekeznek elérni céljaikat, többi jellemzőjük azonban teljesen megfelel a népesség átlagának.
Szomorú tény, hogy a gyártás és gépipar területén, illetve a pénzügyi szektorban a vezetők több fontos kategóriában is átlag alatti értékeket mutattak: kevésbé magabiztosak, emberorientáltak, stratégiai fókuszúak, egyben kevésbé ötletesek, mint az említett kulcsszektorok képviselői. A vezetők teljesítmény iránti belső igénye a gyártás és gépipar területén a legalacsonyabb. Az pedig már sokkoló, hogy az üzleti érzéket is magába foglaló fejlesztési késztetés terén a kiskereskedelem került a sor legvégére.
Fehér Zsolt szerint Csehország és Szlovákia számára szerencsés helyzetet teremt, hogy a két fő ösztönző tényező alapján külön azonosított kulcsiparágaik között átfedés van; ez az átlagosnál komolyabb növekedési potenciált jelez távközlési, illetve pénzügyi területen. De Magyarország sem marad régiós előny nélkül: a teljesítményre összpontosító vállalatok és a fejlesztést előtérbe helyező szolgáltató partnerek vezetőinek együttműködése mind a cégek, mind a makrogazdaság eredményeit képesek új szintre emelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.