- Miért váltott irányt a BrandFestival?
- Tavaly rekordrészvétellel zajlott, úgy éreztük, hogy elérte a csúcsot, az elmúlt 10 évben megtette a kötelességét. Meghonosítottuk azt a fogalmat Magyarországon, hogy márkakommunikáció. Erről korábban itthon senki nem beszélt. Most viszont már úgy éreztük, teljesen másra van szükség. Csinálni akartunk valami mást, mert minőségi eszmecserét nagy, többszáz fős tömegekben nem lehet folytatni. Visszatérünk oda, ahonnan elindultunk: a szűk klub jelleghez. A változás lényege, hogy a topvezetők, döntéshozók, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői inkább egy zártkörű, üzleti vacsoraesten beszélgethetnek a vízióikról. Ez a FutureTalks. Ritka az olyan alkalom, amikor eszmét cserélhetnek a Tesco, Magyar Telekom, PwC Magyarország és az Axel Springer vezetői, ráadásul lazán és hátradőlve.
- Milyen témákat fognak körüljárni?
- Hiánypótló alkalmaknak szánjuk ezeket az esteket, ahol a topvezetők időről időre eszmét cserélhetnek a világ változásáról. Az első téma a jövő lesz. Ugyanis ha jól figyelünk, akkor a jövő sok mindent elmond magáról. Ki hogyan látja? Ez egy nagyon fontos kérdés, főleg a mai bizonytalan időszakban, amikor nincsenek biztos válaszok, de akik a jövőt építik, azok a vállalat vezetők. Sok jövő szegmensből összeállhat a nagy kép. Nem végleges megoldásokat szeretnénk, hanem egy platformot, ahol a jövőt megteremtő vezetők megbeszélik a legfontosabb paradigmákat. Különböző jövő alternatívákat és különböző márkastratégiákat vázolhatnak fel, amelyek konkurálhatnak egymással. Manapság ugyanis úgy kell egy vállalatnak stratégiai elemzéseket végezniük, hogy a pénzügyi és média válságot kiegészíti még egy korábban nem tapasztalt aktív állami szerepvállalás is. Minden esetre kell erős vízió, esetleg B vagy C terv is, hogy az adott cég a jövőben is mozogni tudjon, bármi történjék is például a törvényi háttér tekintetében. A topvezetők legfontosabb ismérve, hogy van víziójuk. Ezekre kíváncsiak a klub résztvevői. A vacsora fővendége a Google vezérigazgató-helyettese lesz.
- Hol húzták meg a határt, hogy ki csatlakozhat a FutureTalks estékhez?
- A partnereink érzik azt, hogy kik azok, akik befolyásolják a jövőt, és kik azok, akik csak lekövetik. Akik formálják a jövőt, azokat hívták meg, Ők döntöttek. Akik szabadon gondolkodnak, nem a követ viszik el A pontból B pontba, ők alakítják a jövőt. Minimálisra próbáltuk szorítani a sallangot, ezért nem egy hotelben rendezzük meg az eseményt. Az egyszerű szalon beszélgetéseket szeretnénk újra divatba hozni, nem az udvariaskodó konferenciákat.
- Mivel lenne elégedett a vacsora végén?
- Minden ilyen alkalom arra jó, hogy a vezetők néhány óráig ne a megszokott kereteik között dolgozzanak, a saját cégükön belül, esélyt adva egymásnak, hogy meghaladják a paradigmáikat. Megtudhatják, hogy más mit gondol az átalakuló piacról, a fogyasztókról, a média forradalomról vagy az állami beavatkozásról, és erre milyen stratégiai lépéseket lehet kidolgozni. Ki hogyan látja a digitális változások miatt folyamatosan formálódó média és fogyasztási szokások hatásait?
A beszélgetés végül szinergiákat tud létrehozni és a vendégek olyan analógiákat hallhatnak, ami a saját ágazatukra nézve is fontos lehet. Akkor lesz sikeres az esemény, ha a topvezetők a víziójukat ki tudják egészíteni és terjeszteni itt hallott inputokkal. A helyszín és a gasztronómiai élmény mindig változni fog, de az esemény reményeink szerint emberarcú marad és baráti.
Vég Márton-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.