Különösen az sokkolta a gyártókat, hogy még a német piac is 11 százalékkal szűkült (pedig júliusban és augusztusban csak 4,7 illetve 5 százalék volt a csökkenés), a többi szám pedig a francia, az olasz és a spanyol gazdaság helyzetét mutatja.
Pontosabban, Spanyolországban főként az sújtotta a kereskedőket, hogy a szeptember elsején három százalékponttal 21 százalékra emelt forgalmi adó miatt a lakosság igyekezett korábban bevásárolni. Ennek eredményeként emelkedhettek az ibériai ország eladásai 3,4 százalékkal augusztusban. Az előrehozott vásárlások miatt tartott katasztrofális szeptemberi és októberi forgalomtól a spanyol autókereskedő szövetség.
A VW azonnal reagált is: az idei nyugat-európai értékesítési tervét jelentősen csökkenti. Nem is csoda, hiszen a nyolc havi csoportszintű személyautó eladásai 5,8 százalékkal 1,25 millióra csökkenek Nyugat-Európában, annak ellenére, hogy Németországban 4,1 százalékkal 792 ezer fölé nőtt a vevőknek átadott autók száma.
Amint a Handelsblatt a konszern munkástanácsának vezetőjére hivatkozva írja, legfeljebb 140 ezer darabos lehet a csökkenés, és a cég tagadja, hogy akár 250 ezerrel is csökkenteni kellene a cégcsoport értékesítési tervét. Ezt a német gazdasági lap még augusztusban prognosztizálta. A Handelsblatt szerint a VW csoport – a hozzá tartozó MAN és Scania teherautó márkákkal együtt – idén 9,4 millió jármű gyártást tervezi világszerte a korábban kalkulált 9,7 millióval szemben.
A német piacra visszatérve: a Reuters hírügynökség jelentése szerint a prémium márkák közül a BMW-Mini csoport a múlt hónapban 9,3 százalékkal növelte eladásait, míg az Audié 5,9 százalékkal, a Mercedesé pedig 11-gyel csökkent.
Nagy Britanniában viszont a hetedik egymást követő hónapban növekedett a személyautó forgalom: szeptemberben 8,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A több mint 359 ezer darab 109 ezerrel több, mint amennyi Németországban gazdára talált.
Az elnökválasztásra készülő Egyesült Államokban lassult a piacbővülés dinamikája, hiszen szeptemberben elkelt 1,19 millió személyautó és pickup már csak 12,8 százalékkal több a tavalyi szeptemberben eladottnál, miközben a kilenc havi 10,9 millió darab 14,5 százalékos növekedést mutat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.