BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az angolok több Audit vettek, mint a németek

Nagy Britanniában a hetedik egymást követő hónapban növekedett a személyautó forgalom szeptemberben, és ötödével, a németországinál magasabb szintre emelkedetek az Audi-eladások.

Még sosem kelt el háromnegyed év alatt egymilliónál több Audi. Most azonban szeptember végéig 97 500-zal haladta meg a mágikus számot márka világpiaci eladása. Különösen a szeptember sikerült jól, hiszen a múlt hónapban 13,6 százalékkal 136 600-ra emelkedett a darabszám, és ennek révén a kilenc havi eladásbővülés 12,8 százalékra emelkedett.

Ennyit a világpiacról, aminél ugyanakkor az EU sokkal rosszabb számokat mutat, és ez meglátszik az Audi forgalmán is: a múlt hónapban csupán 7,4 százalékkal tudta bővíteni eladásait kontinensünkön a márka, és a háromnegyed éves adat sem haladta meg a négy százalékot. Mindezt egy 8 százalékkal szűkült piacon.

Ez a szűkülés meg is látszott az Audi olasz és spanyol eladásain, azonban arra még nemigen volt példa, hogy Nagy Britanniában több Audit vegyenek, mint Németországban. Pedig –  amint táblázatunk is mutatja – ez következett be szeptemberben. Nagy Britanniában ugyanis a hetedik egymást követő hónapban növekedett a személyautó forgalom: szeptemberben 8,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. A több mint 359 ezer darab 109 ezerrel több, mint amennyi Németországban gazdára talált.

Nem is lepődünk meg különösebben, hogy az olasz, spanyol és francia Audi-eladások alakulásán, hiszen a francia, az olasz és a spanyol személyautó piac 18, 26 valamint 37 százalékkal szűkült a múlt hónapban. Azonban az megrázta a gyártókat, hogy még a német piac is 11 százalékkal szűkült, pedig júliusban és augusztusban csak 4,7 illetve 5 százalék volt a csökkenés. De azért ezen a lefelé fordult piacon is sikerült néhány százalékkal növelni az ingolstadti márka eladásait.

Kínában még a brit piacnál is nagyobb növekedést ért el az Audi felsőkategóriás és SUV-modelljeinek forgalma. És az sem meglepő, hogy a vállalat 26,5 százalékkal több autót értékesített az Amerikai Egyesült Államokban, mint az előző év szeptemberében. Ebben komoly szerepet játszottak az A4 és az A5 új generációi, illetve a Q7 produkálta folyamatos növekedés. A márka felsőkategóriájú SUV-modelljét közel kétszer annyian választották, mint 2011 szeptemberében. Összesen 100 694 eladott autóval az Audi of America forgalma első ízben lépte át a harmadik negyedévben a százezer darabos határt.

                                               

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.