Az MTI-hez eljuttatott BKV-közlés szerint Vitézy Dávid a levelében leszögezte: a BKK-nak nem áll érdekében és szándékában sem a BKV-nak a volumencsökkenésből fakadó mértéken túli, aránytalan hátrányt okozni, vagy a valóban indokolt költségeit nem megtéríteni. Célkitűzése a központnak az is, hogy a BKV jól működő belső szolgáltatóvá váljon a buszüzemeltetésben - olvasható a közleményben.
A BKK kedden közölte, hogy az előzetes sajtóhíreknek megfelelően a VT-Transman nyerte azt a busztendert, amelynek köszönhetően 150 új Mercedes Citaro érkezhet Budapestre jövő májustól. Erre az után nyílt lehetőség, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfőn, rendkívüli ülésén úgy foglalt állást: a BKK és a BKV igazgatóságára bízza az ügyet. A közgyűlés azért foglalkozott a buszbeszerzéssel, mert Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke október elején, miután döntöttek a tender eredményességéről, levélben fordult Tarlós István főpolgármesterhez, jelezve: évi 3-3,5 milliárdos többletköltséget jelent az új buszok forgalomba adása, és ez ellehetetleníti a BKV-t.
Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) vezetője hétfőn, a közgyűlés döntése után azt mondta az MTI-nek: felmerül a veszélye annak, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) működésén spórolják meg azt a többletköltséget, amelyet az új buszok forgalomba állítása jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.